دبیر کانون‌های خدمت رضوی کرمان گفت: پویش نذر آموزش در مُلک سلیمانی باهمکاری کانون تعلیم و تربیت و بسیج فرهنگیان اجرا می شود.

سعید کاظمی پور از پویش نذر آموزش در مُلک سلیمانی توسط دبیر خانه کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان (کانون تخصصی تعلیم و تربیت) با همکاری بسیج فرهنگیان و ادارات آموزش و پرورش برای اواین بار در کرمان خبر داد .

او افزود: خدا را شاکریم در افتتاحیه این پویش بعنوان یک‌الگو و نمونه موفق در کل استان شکل و در نهایت در کشور نیز پیاده سازی شود.

او بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تقویتی، تهیه ملزومات آموزشی، کمک هزینه تحصیلی و فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی از اهم برنامه‌ها در این پویش است.

کاظمی پور با دعوت از فرهنگیان به عنوان یاور رضوی در این پویش گفت: با تحقق این مهم پویش نذر آموزش در ملک سلیمانی اجرا می شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان تصریح کرد: در بررسی انجام شده مشکل یا ایراد در مجموعه آموزش و پرورش دیده می‌شود که با اجرای پویش نذر آموزش در مُلک سلیمانی بدنبال حذف یا کمرنگ شدن ان ایرادات هستیم.

کاظمی پور سبقت گرفتن آموزش و تعلیم در بسیاری از اماکن آموزشی در سطوح مختلف از تربیت را ایراد اول نظام آموزشی عنوان کرد و افزود: امروزه بیشترین دغدغه آموزش و تعلیم است در حالی که از نظر قرآن تربیت بر تعلیم مقدم است.

او با بیان اینکه در جهت راهیابی یک دانش آموز با استعداد به سطوح عالی آموزشی قطعا باید خانواده بخش زیادی از هزینه‌های جاری را متقبل شود، افزود: گران بودن آموزش ایراد دومی است که به نظام آموزشی وارد است و اگر دانش آموز با استعداد توان مالی استفاده از این ظرفیت‌ها را بدلیل مشکلات مالی نداشته باشد موفق نخواهد بود و به سطوح عالی راه نخواهد یافت.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان با افزودن این مطلب که آموختن الزاماً به کاربردی شدن منتهی نمی‌شود، تصریح کرد: ما شاهدیم که گاهی در آموزش‌ها این گلایه وجود دارد که آموزش، کاربردی نبود و این ایراد سوم است که باید کمرنگ و یا حذف شود.

او با تاکید بر اینکه برای رفع این مشکلات و ایرادات به این جمع بندی رسیدیم که از ظرفیت مدارس و ساختار دلسوز مدارس در ساعاتی که تکلیف بر دوش ندارند استفاده و کلاس‌های جبرانی و تقویتی برای دانش آموزان در سطوح مختلف بدون دریافت هیچگونه وجهی داشته باشیم، گفت: قطعا وقتی خدمت به این شکل ارائه شود فضای صمیمت و ارتباط بین دانش آموز و معلم به گونه‌ای رقم می‌خورد که بُعد تربیتی خود را نیز بدنبال دارد.
 او با تاکید براینکه در جنگ ترکیبی و روانی دشمن هزینه‌ها را باید کم کرد، گفت: برای خنثی کردن توطئه‌های در پیش دشمن و کاهش هزینه و جبران باید جهاد تبیین را جدی بگیریم و مطالب حق را درست به گوش مخاطبین خود برسانیم وعرصه را چنان باز کنیم تا دانش آموزان شک و شبهه رفع شود بستر این کار در کلاس‌های فوق برنامه و برنامه‌های پنج شنبه‌ها اجرا خواهد شد.

برچسب ها: ظرفیت مدارس ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار