نشریه بلومبرگ از افزایش هزینه‌های زندگی، تورم و رکود شدید در بخش املاک و مستغلات در سوئد و وقوع بحران اقتصادی در این کشور گزارش داد.

نشریه بلومبرگ روز دوشنبه گزارش داد که رکود شدید در بخش املاک و مستغلات سوئد تهدیدی برای تعمیق یک بحران اقتصادی در حال وقوع در بزرگترین اقتصاد منطقه شمال اروپا است.

این رسانه هشدار داد که پس از نزدیک به ۲۰ سال رشد پایدار، بازار املاک کشور دستخوش «تغییر چشمگیر» شده است. به گفته این نشریه قیمت مسکن ۱۵ درصد نسبت به اوج قیمت اسمی خود در سال جاری کاهش یافته است که ناشی از افزایش تورم و افزایش هزینه‌های تسهیلات است.

مصرف کنندگان سوئدی در بحبوحه بحران رو به گسترش هزینه‌های زندگی، هزینه‌های خود را به شدت کاهش داده‌اند. این امر دردسر بیشتری را به بخش املاک وارد کرده است، جایی که اقتصاددانان اکنون انتظار دارند کاهش قیمت مسکن از افت پیش‌بینی‌شده ۲۰ درصدی فراتر رود.

این در حالی است که در انگلیس نیز دولت این کشور در حالی که برای غلبه بر موج گسترده اعتصاب‌ها دست به دامن ارتش شده،‏‌‏ با رکورد قیمت برق نیز مواجه شده است.

همزمان با اعتصابات در انگلیس، کارکنان ۱۵ فرودگاه در سراسر آمریکا نیز از جمله در نیویورک، دالاس، واشنگتن دی سی، لس آنجلس، و دیگر شهر‌ها در داخل محل فرودگاه دست به اعتصاب زده و خواستار آن هستند که کنگره این کشور قانون موسوم به «شغل خوب برای فرودگاه‌های خوب» را تصویب کند که به موجب آن، یک حقوق پایه و مزایای بیشتر نصیب آنان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار