وزیر اسبق دفاع فرانسه بر دروغ گفتن آمریکا درباره عراق پیش از حمله به این کشور با هدف فریب دادن متحدان اروپایی واشنگتن، تاکید کرد.

میشل الیوماری، در مصاحبه اختصاصی با شبکه العربیه فاش کرد دونالد رامسفلد، وزیر اسبق دفاع آمریکا در دیدار با وزرای دفاع کشور‌های اروپایی تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات غیر نظامی عراق را به عنوان سکوی شلیک موشک، معرفی کرد.

الیوماری گفت: در ابتدای زمانی که مسئولیت وزارت دفاع را بر عهده گرفته بودم، در نشستی در پراگ یا ورشو با حضور دونالد رامسفلد همتای آمریکایی ام دیدار کردیم. در آن زمان او می‌خواست اروپایی‌ها را به مشارکت در عملیاتی که آمریکایی‌ها قصد داشتند در عراق اجرا کنند، راضی کند.

وزیر دفاع اسبق فرانسه در ادامه افزود: او چند عکس ماهواره‌ای به همراه داشت و آن‌ها را به وزرایی که پای میز نشسته بودند، نشان داد و گفت که مربوط به سکو‌های پرتاب موشک است. او گفت، صدام حسین از این سکو‌ها برای شلیک موشک استفاده خواهد کرد. از چند روز پیش به من خبر رسیده بود که او می‌خواهد چه بگوید و چه چیزی را به ما ارائه کند.

این مقام اسبق فرانسوی ادعا کرد: از ارتش فرانسه خواستم تا ماهواره‌های ما بیشترین تعداد عکس از عراق را بگیرند. زمانی که رامسفلد عکس‌هایش را نشان داد، عکس‌های ماهواره‌های فرانسوی را بیرون آوردم که نشان می‌داد، آن عکس‌ها مربوط به سیلو‌های گندم و نه سکو‌های پرتاب موشک بود. ماهواره‌های ما از آن تاسیسات از زاویه دیگری عکس گرفته بودند. البته فکر می‌کنم آمریکایی‌ها هم آن عکس‌ها را در اختیار داشتند، اما عکس‌هایی که به ما نشان دادند به گونه‌ای بود که سیلو‌ها به صورت سکوی پرتاب موشک به نظر می‌رسید. اگر فقط عکس‌هایی را که آمریکایی‌ها نشان دادند در اختیار داشتیم، شاید همان تفسیری را که آمریکایی‌ها ارائه کردند، می‌پذیرفتیم، اما این کار را نکردیم. موضع‌گیری فرانسه در این باره بر این اساس بود.

«بروس ریدل» مشاور «جورج بوش پسر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سالگرد یازده سپتامبر در مصاحبه‌ای فاش کرد د: لابی صهیونیستی و محافل دانشگاهی از چند سال پیش افکار عمومی را تحت تأثیر گذاشته و آنان را برای این کار آماده کردند، اسرائیل در آن زمان به خاطر شرایط عراق آن را اصلی‌ترین تهدید علیه موجودیت خود می‌دید و آمریکا برای استفاده از ذخایر طبیعی عراق مثل آب دجله و فرات، ذخایر نفتی و... این کشور را در لیست حملات خود قرار داد.

تهاجم به عراق یا اشغال عراق در سال ۲۰۰۳، از ۱۹ مارس تا ۱ مه ۲۰۰۳ (۲۷ اسفند ۱۳۸۱ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۲) به طول انجامید و منازعه‌ای را آغاز کرد که بعدتر به جنگ عراق مشهور شد، که ازسوی آمریکا به عملیات آزادی عراق خوانده می‌شد. طبق گزارش‌های بین‌المللی در این جنگ نزدیک به دو میلیون از مردم عراق به دست نظامیان تروریست آمریکا جان خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۴۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
چرا امریکا را تطهیر میکنی؟ امریکا یک ناموجود است و دروغ پایه. امریکا فاقد اصالت و ماهیت است. یک عده جنایتکار به سرزمبنی حمله میکنند چون باروت در چین کشف شده بود. با ترقه بازی و بمب های دست ساز صد و پانزده میلیون انسان بومی اصیل و نجیب را پانصد و اندی سال پیش قتل عام دستجمعی میکنند و علکی به بهانه دروغ دعوت به (دین مسیح) کشوری تشکیل میدهند. سپس با کشتی از بندر لیورپول انگلیس مردم آزاده و اصیل سیاه پوست افریقا را در غل و زنجیر به بردگی خریداری و برای کار و خدمت تا آخرین لحظه زندگی به (امریکا) می آورند. عراق کجا بود؟ چرا اصل مطلب را نمی گوئید؟ امریکا یک دروغ حیرت انگیز و چندش آور است.این است حقیقت امریکا. الآن در حال حاضر که شما این مقاله را می خوانید امریکا از عراق برای سرقت نفت و گاز و انرژی و امنیت سوریه استفاده می کند یا نمی کند؟ نسل امریکا دروغ اصل است.
آخرین اخبار