در آستانه فصل زمستان، رزمایش یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی استان گیلان امروز برگزار شد.

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان امروز در رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی استان گفت: طرح زمستانه یگان‌های امدادی از فردا (چهارشنبه ۲۳ آذر ماه) با هدف پیشگیری از انسداد مسیرها، مدیریت ترافیک و پایش تخلفات رانندگی برای کاهش تصادفات در گردنه‌های برف گیر و جاده‌های گیلان با مشارکت پلیس راهور، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس، هلال احمر و امداد خودرو آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه این طرح تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد، افزود: تسهیل و تسریع در عبور و مرور وسایل نقلیه، کاهش تصادفات و کنترل ایمنی جاده‌های گیلان از اهداف اجرای طرح زمستانه یگان‌های امدادی است.

به گفته فرمانده انتظامی گیلان، در این طرح ۶۵ تیم پلیس، خدمات رسان و امدادی با یک هزار و ۲۹۷ نیرو در جاده‌های استان مستقر هستند و به رانندگان و در راه ماندگان خدمات رسانی می‌کنند.

سردار ملکی همچنین به افزایش بیش از ۳ درصدی سفر‌های زمستانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: زمستان پارسال ۲ میلیون و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های گیلان تردد کردند.

رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی گیلان

غلامعلی نیک فهم، سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم گفت: ۵۴۲ نیروی راهداری در قالب ۶۰ تیم برای پیشگیری از حوادث احتمالی در جاده‌های برفگیر استان مستقر شدند که ۵۷ تیم عملیاتی و ۳ تیم پشتیبانی است.

او با اشاره به فعالیت ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار در گیلان افزود: ۳۹۱ دستگاه ماشین برف روبی و سنگین در مدت اجرای طرح زمستانی آماده خدمات رسانی هستند.

رزمایش زمستانی یگان‌های انتظامی، خدماتی و امدادی گیلان

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان همچنین از تمهیدات این اداره کل در مواقع یخبندان و تجهیز راهدارخانه‌ها به ماسه و نمک در زمان بارش برف خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.