اپل به زودی در بازار گوشی از سامسونگ پیشی می‌گیرد

گزارشات منتشرشده حاکی از آن است که جایگاه سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند احتمالا به زودی توسط اپل گرفته شود.

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بسیار رقابتی است و بسیاری از بازیگران اصلی در تلاش برای به دست آوردن سهم بازار هستند. در حال حاضر، سامسونگ در بازار پیشتاز است، اما گزارش جدید پیش‌بینی می‌کند که اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، به دلیل افزایش تقاضا برای سری آیفون ۱۴، از سامسونگ در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پیشی خواهد گرفت.

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقات بازار TrendForce، انتظار می‌رود اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ سامسونگ را از سلطنت خلع کرده و به رهبر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در ماه‌های اخیر به دلیل تقاضای ضعیف و رکود اقتصادی دچار مشکل شده است. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، بازار شاهد کاهش ۰.۹ درصدی نسبت به سه ماهه قبل با فروش ۲۸۹ میلیون دستگاه بود.

انتظار می‌رود اپل در سه ماهه چهارم شاهد رشد قابل توجهی باشد و سهم بازار آن از ۱۷.۶ درصد در سه ماهه سوم به ۲۴.۶ درصد افزایش یابد. این رشد تا حد زیادی به افزایش تقاضا برای سری آیفون ۱۴ نسبت داده می‌شود. از سوی دیگر، محموله‌های سامسونگ تنها ۳.۹ درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافته است و انتظار می‌رود این شرکت به دلیل ادامه فشار موجودی، تقاضای کم و کمبود نیمه هادی‌ها با کاهش بیشتری روبرو شود. این موضوع بر موقعیت سامسونگ در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تأثیر می‌گذارد و به اپل اجازه می‌دهد تا از آن پیشی بگیرد.

انتظار می‌رود که شرکت‌های سازنده چینی شیائومی، OPPO و ویوو که در حال حاضر رتبه‌های سوم تا پنجم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ سهم خود را از بازار از دست بدهند. TrendForce پیش‌بینی می‌کند که سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند در آینده به دلیل کوچک شدن‏، کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در بازار محلی چین و رشد اقتصادی کند در هند با مشکلات قابل توجهی روبرو خواهند شد.

به طور کلی، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به دلیل رکود اقتصادی و افزایش تورم در بسیاری از کشور‌ها با چالش‌هایی مواجه است. با این حال، انتظار می‌رود اپل در سه ماهه چهارم شاهد رشد قوی باشد که به آن اجازه می‌دهد از سامسونگ پیشی گرفته و به رهبر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

برچسب ها: اپل ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار