معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی از برنامه ویژه وزارتخانه در زمینه بیمه و تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌دستی خبر داد.

مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در دیدار با سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: وزارت میراث‌فرهنگی برنامه‌های ویژه‌ای برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و پرداخت تسهیلات برای فعالان این حوزه دارد. در همین راستا تعداد بیمه‌شدگان صنایع‌دستی در اردبیل افزایش پیدا می‌کند و اداره کل استان این امکان را دارد که تعداد دیگری از هنرمندان را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد.

جلالی تاکید کرد: همچنین اقدامات جدیدی در مورد تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌دستی انجام شده است و از محل تبصره ۱۶ تسهیلاتی بدون نیاز به ضامن برای فعالان این حوزه قابل پرداخت است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: استان اردبیل در جذب تسهیلات حوزه صنایع‌دستی جز سه استان برتر کشور است و صنعتگران استان بیشتر از سقف تعیین شده تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

فردین عینی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در همه شهرستان‌های استان اردبیل افزود: با توجه به تاثیرگذاری مستقیم صنایع‌دستی در اشتغالزایی لازم است که توجه ویژه‌ای به امر آموزش صنایع‌دستی در سطح وزارتخانه وجود داشته باشد و بودجه اختصاص یافته برای این حوزه افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: دو شهر ملی عنبران و اصلاندوز به عنوان شهر‌های ملی صنایع‌دستی در استان اردبیل ثبت شده‌اند و دبیرخانه این شهر‌ها کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده‌اند که موجب رونق بیشتر صنایع‌دستی در استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.