سید علی المدرسی معاون آموزشهای عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در نشست شورای راهبری، با خیر مقدم به حضار و تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه(س) اظهارداشت: اساتید متبحر برای آموزش مباحث مرتبط با مهارتهای زندگی هماهنگ شدهاند و امیدواریم ظرفیتهای آموزش و پرورش به کمک ما بیایند.
او با اشاره به طرح مهارتهای زندگی مبتنی بر حیات طیبه، افزود: در شش ماه گذشته ما احترام به والدین را جزء اولین محور اصلی کار مهارتهای زندگی اجرا کردیم و شب عشق ورزی به والدین را تکلیف اصلی و کار در منزل برای دانش آموز قرار دادیم که موظف به ارائه گزارش کار خود در کلاس است.
معاون آموزشهای عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ادامه داد: در این عرصه قرارگاه آسیبهای اجتماعی نیز به ما داده شده است که منطبق بر مهارتهای زندگی انجام میدهیم.
المدرسی تصریح کرد: یک طرح قدیمی با عنوان «نماد» در حال اجراست و ما تصمیم گرفتیم تا بدون موازی کاری و با محورهای طرح مهارتها در «نماد» فعالت کنیم و از منابع آن بهرهمند شویم.
او گفت: ۴۲۰۰ دانش آموز در ۲۳ مدرسه سما در هفت شهرستان استان یزد تحصیل میکنند و ما با تراز بالاتر نسبت به مدارس عادی و مکانهای خوب به دانش آموزان سرویس دهی میکنیم.
معاون آموزشهای عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، خاطرنشان کرد: هرچه طرح مهارتهای زندگی را جدیتر و دقیقتر و علمیتر جلو ببریم نیاز ما به فعالیتهای قرارگاه آسیبهای اجتماعی کمتر میشود.
مهارت سواد رسانهای برای دانش آموزان ضروری است
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد، ضرورت آموزش به قشر دانش آموز در تمام سنین را خواستار شد و گفت: ارتقای سواد رسانه و مهارت افزایی در خانوادهها مهم است و نیروی انتظامی توانایی تهیه محتوا، ارائه آموزش، مستند سازی و اعزام مشاور را دارد.
لزوم آموزش چهرهبهچهره برای دانش آموزان
مسرور هماهنگ کننده عالی طرح مهارتهای زندگی مبتنی بر حیات طیبه با تقدیر از اعضای جلسه، اظهار امیدواری کرد: همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در ارتقای مهارت افزایی دانش آموزان نتایج تأثیرگذاری را رقم بزند.
او افزود: دوران کرونا و ارتباط با فضای مجازی دانش آموزان را در تنش با فضای مجازی قرار داده است و اگر در گذشته والدین برای دانش آموزان به عنوان آموزگار مطرح بود، ولی الان معلم ارادئه دهنده محتوا و مقبول دانش آموز است.
هماهنگ کننده عالی طرح مهارتهای زندگی مبتنی بر حیات طیبه در مدارس سما، اجرای طرح آموزشی چهره به چهره و کلاس به کلاس را برای ارتقای سواد رسانهای دانش آموزان و سایر آموزشهای مرتبط با مهارتهای زندگی خواستار شد.