عزیزاله عباس پور مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی از تاریخ اول آذرماه سال جاری تمامی مراحل دریافت استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی به منظور صدور، تمدید، تجدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار، صرفاً به صورت الکترونیکی انجام میشود.
عباس پوربا بیان اینکه ارسال استعلام غیر الکترونیک (فیزیکی-کاغذی)، در حکم عدم استعلام بوده و فاقد وجاهت است، افزود: انجام استعلام الکترونیکی از سوی مراجع قانونی صدور مجوز منوط به داشتن یا تشکیل پرونده مالیاتی فعال متقاضی در نظام مالیاتی بوده و چنانچه متقاضی، در نظام مالیاتی فاقد بدهی مالیاتی قطعی باشد یا نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت آن اقدام کرده باشد، گواهی مذکور بدون نیاز به مراجعه حضوری وی و به صورت سیستمی و برخط صادر میشود.
وی خاطرنشان کرد: درخواست ها، پاسخ ها، فهرست بدهیها و گواهیهای صادره مرتبط با موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم برای مودیان محترم در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به آدرس: My.tax.gov.ir قابل مشاهده است.
[yektanet.com]مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارداشت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و به منظور تکریم مودیان محترم و کاهش ترددهای غیرضروری، تاکنون بسیاری از خدمات مالیاتی الکترونیکی شده و در سامانه میز خدمت الکترونیک سازمان مالیاتی بسیاری از خدمات به صورت یکپارچه و کاملا الکترونیکی ارائه میشود.