مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت قراردادی گندم آبی در در ۷۲ هزار هکتار از زمین‌های گندم آبی استان خبر داد.

علی بایگانه گفت:امسال کشت قراردادی گندم آبی در سطح ۷۲ هزار هکتار آغاز کردیم و مجری این طرح شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان، با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی است.

او گفت: اطلاعات سطح زیر کشت گندم آبی کشاورزان از طریق کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی ثبت شده و این اطلاعات مبنای سامانه کشاورزی قراردادی در سایت GTC.IR) شرکت بازرگانی دولتی است که کشاورزان باید وارد سایت مذکور شوند و اطلاعات تکمیلی را وارد کنند لازم به ذکر است شماره‌ای که در گوشی اندروید فعال است باید بنام کشاورز باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود کشت قرار دادی در زمینه گندم آبی در سطح ۷۲ هزار هکتارانجام شود و مشوق‌های خوبی برای این طرح وجود دارد.

بایگانه افزود: پنجاه درصد پول کود فسفات و پتاس با ارائه سفته به کارگزار کود از محل طرح پرداخت می‌شود و در زمان تحویل گندم از حساب کشاورز کسر می‌شود.

او تصریح کرد: اما پول کود ازت را به طور کامل خود کشاورز پرداخت می‌کند و طبق این طرح بر اساس قرار داد ۱۰۰ کیلو هم کود سرک اضافه بر سهمیه عمومی به کشت قرار دادی گندم آبی تعلق می‌گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به ازای هر تن گندم تحویلی به مراکز خرید ۱۰۰ هزار تومان کرایه حمل به کشاورزان پرداخت می‌شود.

 او افزود: آخرین مشوق این طرح ۲۰ درصد تخفیف تعرفه بیمه محصولات کشاورزی است که شرکت بازرگانی با هماهنگی صندوق بیمه پول بیمه محصول کشاورز از محل اعتبارات پرداخت می‌کند و در انتهای کار زمان تحویل از پول گندم کشاورز کم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.