عملیات مرمتی سرای کتابفروشهادر بازار تاریخی اراک به پایان رسید.

حسین محمودی معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت اضطراری سرای کتابفروش‌های بازار تاریخی اراک با صرف مبلغ حدود ۹۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.

محمودی افزود: در این عملیات مرمتی در قسمت انتهای سرا، کف بالکن به کلی جمع آوری شده و عملیات مرمت و چیدمان کف دوباره صورت گرفته است و تمامی مراحل با نظارت اداره‌کل اجرایی شد.

او با بیان اینکه روند حفاظت و مرمت به صورت مستمر است و بسته به آسیب وارده انجام می‌شوداضافه کرد: مجموعه تاریخی بازار تاریخی اراک در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است با مشارکت شهرداری و کسبه بازار تاریخی اراک و تامین اعتبار روند مرمت در سال جاری ادامه خواهد داشت.


معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با مشارکت شهرداری اراک اقدام به مرمت چندین سرای بازار تاریخی این شهرستان کرده است که از آن جمله می‌توان به سرای نبی زاده و سرای کاشانی اشاره کرد.

او ادامه داد: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.


محمودی با تاکید بر اینکه این مجموعه تاریخی دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سرا‌ها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص است. تصریح کرد: مجموعه تاریخی بازار اراک در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازار‌های ایران محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.