وزیر کشور عراق با مقامات بلندپایه اربیل درباره کنترل مرزها با ایران و ترکیه رایزنی کرد.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق بر لزوم کنترل کامل مرزهای ترکیه و ایران تاکید و اشاره کرد که فرماندهی پلیس مرزبانی تمامی جزئیات مربوط به آن را تکمیل کرده است.

به گزارش السومریه نیوز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عبدالامیر الشمری، وزیر کشور روز دوشنبه با همراهی معاون فرمانده عملیات مشترک، سپهبد قیس المحمداوی و تعدادی از نیروهای امنیتی وارد استان اربیل شد. فرماندهان و افسران در آنجا مورد استقبال وزیر کشور اقلیم کردستان عراق قرار گرفتند.»

بر اساس این بیانیه، نشستی میان اعضای هیئت اعزامی دولت مرکزی عراق و هیئت منطقه کردستان برگزار شد که در این نشست وزیر کشور، معاون فرماندهی عملیات مشترک، دستیار معاون وزارت کشور عراق در امور امنیت فدرال، شماری از افسران فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، فرمانده نیروهای پلیس مرزبانی، مدیر اداره روابط و اطلاع‌رسانی، رئیس ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، فرمانده پلیس مرزبانی منطقه یک و همچنین وزیر داخلی منطقه کردستان، فرمانده پلیس، رئیس ستاد نیروهای پیشمرگه و تعدادی از افسران منطقه کردستان عراق حضور یافتند.

استقرار نیروهای عراقی در مرز مشترک با ایران و ترکیه پس از آن رخ می دهد که عناصر جدایی طلب کُرد باعث ایجاد مزاحمت برای دو همسایه عراق شدند. بغداد وعده داده است با کنترل بیشتر بر روی مرزهای خود مانع از هرگونه مداخله شبه نظامیان مسلح در امور داخلی همسایگان خود شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
امیدواریم که بازنتونه هم هر مزدوری وارد خاک مابشه
آخرین اخبار