استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بحث راهداری ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شده و در این زمینه رتبه اول کشور را داریم.

 حسین مدرس خیابانی به وسعت و پهناور بودن سیستان و بلوچستان اشاره کرد و  گفت:  اولین و مهمترین موضوع از نظر مرزی و گردشگری توسعه راه‌سازی است، در گذشته سالی فقط ۱۰ کیلومتر جاده دوبانده در استان ساخته شده است، اما در دولت سیزدهم تا کنون ۲۲۳ کیلومتر جاده دوبانده ساخته شده است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در یک سال به اندازه ۲۰ سال جاده دوبانده ساخته‌ایم، این در حالیست که آن زمان هر کیلومتر جاده با ۳۰۰ میلیون تومان ساخته می‌شد، اما الان برای هر کیلومتر باید ۱۳ میلیارد تومان هزینه کنیم.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان که شاخص بزرگراهی بسیار کم و جزو نقطه ضعف‌ها است حتی به اندازه یک کیلومتر آزاد راه نداریم، اما از لحاظ بزرگراهی ۲۲۳ کیلومتر راه اصلی در این استان اضافه شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۶۳ دستگاه پل بزرگ و کوچیک در این استان در دولت سیزدهم ساخته شده است.

وی افزود: بزرگترین پل خمیری قصرقند که در زمان سیلاب راه چند روستا را قطع می‌کرد الان شمع کوبی‌ها و عرشه آن ساخته شده و در دهه فجر امسال آماده افتتاح می‌شود و همچنین پل نهراب در منطقه سیستان راه‌اندازی شده و پل شیله در مسیر جاده زاهدان - زابل نیز در حال انجام است.

مدرس خیابانی اظهارداشت: در تعطیلات عید نوروز سیستان و بلوچستان بیشترین تصادفات منجر به فوت را در گذشته داشت، چون جاده‌های ما دوطرفه بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جاده‌های بزرگراهی که در این استان ایجاد شده در کاهش فوت و تصادفات بسیار مهم است البته دولت باید جاده‌های بزرگراهی را در این منطقه گسترش دهد.

وی تاکید کرد: بسیاری از طرح‌های راه در سیستان و بلوچستان داریم که تخصیص منابع آن از تهران انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار