معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان با با بیش از ۹ هزار بیمه گذار رتبه نخست بیمه محصولات کشاورزی را به دست آورده است.

بیت اله صادق زاده معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان با بیش از ۹ هزار بیمه گذار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که به علت استقبال خوب کشاورزان استان در زمینه بیمه گری اراضی کشاورزی، این استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: کشاورزان شهرستان‌های بوکان، ارومیه و تکاب به ترتیب با بیش از ۱۴ هزار، ۱۳ هزار و هشت و ۴۹۹ هکتار بیشترین اراضی زیر کشت بیمه شده را به خود اختصاص داده اند.

صادق زاده گفت: بیمه گری محصولات زراعی در قالب دو گزینه در دست اجراست که در یک گزینه بهره برداران با پرداخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در گزینه بعدی با پرداخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال با تعهدات ۲۵ و ۱۷ میلیون ریال به ازای هر هکتار اقدام به بیمه محصولات پاییزه خود می‌کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر حمایت‌های ستاد اجرایی امام وزارتخانه نیز حمایت خود را از کشاورزان استمرار داده و ۵۰۰ هزار ریال تشویقی برای کشاورزان لحاظ کرده است که با این حساب کشاورزان با پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌توانند هر هکتار از زمین‌های زراعی خود را بیمه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.