مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از راه اندازی ۲ واحد کلینیک گیاهپزشکی درجه یک برای نخستین بار در این استان خبر داد.

یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از راه اندازی ۲ واحد کلینیک گیاهپزشکی درجه یک برای نخستین بار در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها استان قزوین سیزدهمین و چهاردهمین کلینیک گیاهپزشکی تخصصی را در کشور دارا خواهد بود.

درخشان افزود: کلینیک ها‌ی گیاهپزشکی در ۳ رده با توجه به تعداد کارشناسان متخصص و تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی رتبه بندی می‌شوند و همه کلینیک‌های موجود در استان قزوین تاکنون دارای رتبه ۳ و فاقد تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و نیرو‌های متخصص در تشخیص بوده‌اند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها در محدوده شهرستان قزوین بررسی دقیق بخش‌های مختلفی شامل انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و حشرات انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تشخیص دقیق عوامل خسارتزا به ویژه در بخش بیماری‌ها نقش بسیار مهمی در اجرای مدیریت تلفیقی این عوامل و مصرف بهینه و کاهش مصرف آفتکش‌ها و درنهایت تامین امنیت غذایی با حفظ سلامت محصول و محیط زیست دارد و با راه اندازی این کلینیک‌ها که دارای آزمایشگاه هستند، به خوبی نیاز بهره برداران در حوزه محصولات گلخانه‌ای، باغی، زراعی، نهالستان‌ها و حتی تایید برای صادرات و واردات مرتفع خواهد شد.

درخشان افزود: مزایای دیگر این کلینیک‌ها نظارت مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی بر فرآیند کار‌های آزمایشگاهی است که کشاورزان را از مراجعه به سایر استان‌ها برای اخذ گواهی‌های آزمایشگاهی بی نیاز می‌کند.

این کلینیک‌ها در روز‌های آتی و حداکثر تا بهمن ماه پس از بازدید و بررسی افتتاح و راه‌اندازی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.