مسئول دفتر هنر‌های تصویری حوزه هنری استان سمنان گفت: ۲۲ طرح از حوزه هنری استان برای شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم ۱۰۰» ارسال شد.

سعید خجسته‌فر ابراز داشت: ۴۰ اثر برای شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم ۱۰۰» به حوزه هنری استان سمنان ارسال شد که از این تعداد ۲۲ اثر تایید و به حوزه هنری کشور معرفی شد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه در گذشته در مسیر اجرایی خود مسبوق به سابقه بوده و در چند سال اخیر به علت شرایط کرونایی متوقف شده بود و امسال با ساز و کار و فکر و ایده جدید در حوزه تولید محتوای فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و ارائه به مخاطبان دوباره آغاز به کار کرده است.

خجسته فر با اشاره به اقدامات استان سمنان در اجرای جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، عنوان کرد: دفتر هنر‌های تصویری حوزه هنری استان برای پیشبرد اهداف این جشنواره، با تایید و تصویب ستاد مرکزی از ۱۰ طرح برتر تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال و سه اثر را نیز بدون در نظر گرفتن سقف حمایتی و با برآورد آزاد هزینه‌های ساخت یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای حمایت خواهد کرد.

مسئول دفتر هنر‌های تصویری حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه ۴۰ اثر در استان به دفتر هنر‌های تصویری ارسال شد، خاطر نشان کرد: پس از اعلام فراخوان عمومی و ارتباط با هنرجویان باشگاه داستان "انگار" در دفتر هنر‌های تصویری حوزه هنری استان و پس از برگزاری جلسات و پیگیری‌های متعدد در شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود، از مجموع حدود ۴۰ اثر، ۲۲ طرح به تهران برای بررسی، تصویب و تخصیص بودجه جهت تولید ارسال شد.

وی افزود: از میان ۴۰ اثر ارسال شده به دفتر هنر‌های تصویری استان، ۳۵ طرح و ایده اولیه و پنج فیلمنامه کامل بود که از این بین، ۲۰ ایده و ۲ فیلمنامه در قالب‌های انیمیشن و داستان، جهت بررسی و تصویب در اختیار دفتر هنر‌های تصویری حوزه هنری کشور قرار گرفت.

خجسته فر با اشاره به کیفیت طرح‌ها در استان تصریح کرد: برآورد اولیه این است که طرح‌های استان در ستاد مرکزی استقبال قرار گرفته باشد و امیدواریم سهم بیشتری از طرح‌های استان مشمول حمایت قرار بگیرد تا شاهد پیشرفت هرچه بیشتر حوزه تصویری و تربیت هنرمندان تراز انقلاب در استان سمنان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار