مدیر پروژه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد از کشت گونه‌های پاییزی گیاهان دارویی در ۱۶۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های گرمسیری خبر داد.

مصدق رضایی گفت: پس از بررسی کارشناسان با توجه به خاک حاصلخیز کشت گونه‌های پاییزی گیاهان دارویی در ۱۶ هکتار از اراضی مناطق مختلف شهرستان‌های گرمسیری شامل؛ کهگیلویه، گچساران، بهمئی و لنده با همکاری بنیاد علوی انجام شد.

او گونه‌های کشت شده گیاهان داروئی را گلرنگ، یولاف و کاسنی اعلام کرد و افزود: ۱۰ هزار کیلوگرم بذر استاندار در اختیار بهره برداران نیز قرار گرفت.

رضایی با بیان اینکه ۱۵۰ بهره بردار به صورت مستقیم در زمینه کشت گیاهان دارویی فعالیت دارند، ادامه داد: بنیاد علوی در زمینه تامین نهاده کشاورزی، آموزش و نظارت مستمر کارشناسان بر فعالیت کشاورزان، خرید تضمینی محصولات تولیدی و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از کشاورزان حمایت می‌کند.

به گفته مدیر پروژه گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد؛ بنیاد علوی به صورت تضمینی محصولات برداشت شده را از کشاورزان خریداری می‌کند.

استان ۴ فصل کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی با توجه به وجود مناطق سردسیری و گرمسیری یکی از متنوع‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولید و رشد گیاهان دارویی است به گونه‌ای که به گفته کارشناسان به اندازه ۶۰ کشور دنیا در آن گیاه دارویی می‌روید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.