معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از حمایت این نهاد از ۴۹ مددجوی استعداد برتر استان خبر داد.

سورگی معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: این نهاد از ۴۹ دانش آموز، دانشجو و طلبه استعداد برتر و نخبه در استان حمایت می‌کند.

او با اشاره به وجود ۲۰ هزار دانش آموز و هزار و ۱۶۹ دانشجو و طلبه در استان افزود: از ابتدای سال تحصیلی امسال بیش از ۵ میلیارد تومان به صورت نقدی به دانش آموزان و دانشجویان پرداخت شده است.

سورگی اظهار کرد: با همکاری مراکز نیکوکاری و خیران به بیشتر دانش آموزان بسته تحصیلی شامل لوازم التحریر و پوشاک هم داده شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به این که در بین دانشجویان ۸۰۵ دانشجو دختر و ۳۶۱ دانشجو پسر هستند گفت: ۵۰۸ دانشجو در دانشگاه دولتی، ۲۷۵ دانشجو در دانشگاه پیام نور، ۱۱۴ دانشجو در دانشگاه آزاد، ۳۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی، ۸۲ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای، ۲۰ نفر در دانشگاه غیر انتفاعی و ۱۳۸ نفر در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

او عنوان کرد: از بین دانشجویان تحت حمایت ۲۱۷ نفر در مقطع کاردانی، ۱۸۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۵۸ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۱ نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند که ۱۱ نفر در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

سورگی با اشاره به این که ارائه تسهیلات ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی به دانشجویان از صندوق امداد ولایت از دیگر حمایت‌های امداد از دانشجویان است تصریح کرد: از ابتدای امسال هم ۹۷ دانشجو برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار