مطالعات آبخیزداری برای نیمی از عرصه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری معادل ۷۰۰ هزار هکتار انجام شده است.

علی‌محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از بیش از یک هزار و ۶۰۰ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی این استان، عملیات آبخیزداری در یک چهارم این مساحت معادل حدود ۴۰۰ هزار هکتار اجرا شده است.

وی افزود: مطالعات آبخیزداری برای نیمی از عرصه‌های طبیعی استان معادل ۷۰۰ هزار هکتار انجام شده است و با توجه به شیب استان و اهمیت حفظ و نگهداشت منابع خاک می‌طلبد تا با اختصاص اعتبار بیشتر عملیات آبخیزداری در استان بیش از پیش تقویت شود.

محمدی ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری در استان به سه روش مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی انجام می‌شود و از ابتدا تاکنون ۳.۵ (سه و نیم) میلیون مترمکعب عملیات آبخیزداری در استان انجام شده است.


بیشتر بخوانید


معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، اعتبار عملیات آبخیزداری امسال در استان را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در مجموع در سفر رئیس جمهور ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان اختصاص داده شده است که به مرور اختصاص و جذب می‌شود.

محمدی از اجرای چهار هزار و ۴۰۰ طرح آبخیزداری در استان خبر داد و افزود: برخی از این طرح‌ها در سطح ملی شاخص و تاثیر قابل توجهی در مهار روان‌آب‌ها داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.