در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان، استاندار اصفهان بر تشکیل دبیرخانه دائمی برای رصد پژوهش‌های استان تأکید کرد.

سیدرضا مرتضوی گفت: شناسایی تقاضا و نیاز‌های جامعه در حوزه‌های مختلف پژوهشی وظیفه نخست این دبیرخانه خواهد بود.

به گفته او امروز کشور‌های صنعتی دنیا از ایران اسلامی محصولات دانش بنیان طلب می‌کنند که این گویای پیشرفت چشمگیر کشورمان در علم و فناوری است.

استاندار اصفهان افزود: این جایگاه ارزان به دست نیامده قطعا بسیاری از کارشناسان، صاحبنظران، اندیشمندان و پژوهشگران در رسیدن به این جایگاه نقش آفرینی کرده اند و اقتدار علمی ما مدیون تلاش خستگی‌ناپذیر همه این افراد است.

مرتضوی با اشاره به روز پژوهش و فناوری را فرصتی برای گرامیداشت شأن پژوهشگران دانست و ادامه داد:، اما قدردانی واقعی از پژوهشگر روزی است که او به این باور برسد که ثمره تلاش و فعالیتش در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: پژوهش بایستی نیاز جامعه را پوشش دهد؛ بنابراین باید نگاه تقاضا محور و کاربردی به حوزه پژوهش داشته باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش مجموعه‌های دانشگاهی در حوزه پژوهش، خاطر نشان کرد: باید به جایگاهی برسیم که دانشگاه‌ها را بر مبنای اقتصاد فناوری اداره کنیم؛ اینگونه شاهد پرورش علم، فناوری و پژوهش در کنار هم خواهیم بود.

مرتضوی اضافه کرد: هنوز باور نکرده ایم که مبدأ و مقصد حوزه‌های مختلف اقتصادی جهان، پژوهش و فناوری است اگر این مهم را باور کنیم نوع نگاه مان متفاوت می‌شود.

او پشتیبانی‌های عمومی را در حوزه پژوهش ضروری دانست و گفت: باید تلاش کنیم آحاد جامعه را با حوزه پژوهش و فناوری درگیر کنیم.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر و حامیان برتر پژوهش استان در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.