سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از اجرای طرح‌های کهاد و نخلستان ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی استان خبر داد.

شهرام ملایی هزاروندی گفت: توانمندسازی نیروی کار در بخش صنعت، خدمات کشاورزی و هنر و همچنین آموزش جوانان جویای کار فاقد مهارت ۲ هدف این اداره است.

او می‌گوید: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در گام دوم انقلاب،  طرح جامع نهضت مهارت آموزی را در دستور کار خود قرار داده است و طرح‌های متعدد و متنوعی را اجرا خواهد کرد.

ملایی هزاروندی ادامه داد: یکی از مشکلات مربوط به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌هایی است که باوجود پایان تحصیل، به بازار کار دسترسی ندارند و یا اشتغال برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود که این موضوع نشان دهنده خلاء آموزشی و مهارت آموزی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به وجود فاصله میان دانشگاه‌ها و بازار کار اشاره کردو گفت: به همین منظور طرح‌های کهاد و نخلستان ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا خواهد شد و جامعه هدف می‌توانند به مراکز TMC و مهارت آموزی و مشاوره شغلی که با همکاری فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها در دانشگاه‌ها تاسیس شده اند مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مراکز ۵۴۰ ساعت مهارت آموزی در قالب ۱۸ واحد درسی اجرا می‌شود، گفت: دانشجویان می‌توانند کسری مهارت را در این مراکز در قالب طرح کهاد آموزش ببینند تا شغلی برای خود ایجاد کنند.

وی درخصوص طرح نخلستان‌ می‌گوید: این طرح ویژه فارغ التحصیلانی است که در دانشگاه‌ها حضور ندارند و به منظور آموزش مهارتی به آنها، ۵۰ مرکز آموزشی دولتی در شهرستان‌ها فعال است و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز یاد شده مهارت‌های لازم برای ایجاد اشتغال کسب کنند.

به گفته ملایی هزاروندی؛ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پل ارتباطی میان دانشگاه‌ها و صنعت است و با کسب مهارت بخش قابل توجهی از بیکاری در جامعه رفع و برای افراد جویای کار اشتغالزایی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.