رئیس پلیس راه فراجا بر لزوم استفاده از فناوری های نوین برای کاهش تخلفات و تصادف‌های رانندگی تاکید کرد.

مومنی در جلسه ستاد راهبردی تصادفات استان سمنان گفت: توجه به فناوری نوین بخصوص دوربین‌های ثابت و سیار برای کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی ضروری است .

وی گفت: ایمن سازی مسیر پاسگاه‌های پلیس راه برای افزایش کنترل تردد‌ها، ساماندهی و نظارت بر سرویس‌های ایاب و ذهاب واحد‌های تولیدی و تقویت آنتن دهی تلفنی در جاده برای اطلاع رسانی‌های سریع‌ به پلیس و دستگاه‌های امدادرسان از نکاتی است که باید جدی‌تر پیگیری شود.

رئیس پلیس راه فراجا افزود: افزایش تابلو و علایم و خط کشی در جاده‌های استان سمنان و رفع سریع نقاط حادثه خیر جاده‌ای این استان هم ضروری است.

وی با بیان اینکه استان سمنان رتبه نخست افزایش جان بختگان حوادث رانندگی کشور را در هفت ماهه نخست امسال دارد گفت : براساس آمار پزشکی قانونی کشور شمار جان باختگان حوادث رانندگی استان سمنان درهفت ماهه نخست امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

سردار حسن مومنی با اشاره به اینکه این رقم در مدت مشابه پارال ۲۳ درصد بوده است گفت: در فروردین امسال آمار جان باختگان حوادث رانندگی استان سمنان به ۸ درصد کاهش یافته بود که حاکی از نقش افزایش نظارت‌ها برکاهش آمار تصادفات جاده‌ای جان باختگان است

سردار مومنی گفت: طبق بررسی پنج هزار و ۴۰۰ فقره انواع تصادف از سال ۹۹ تاکنون ، علت ۳۴ درصد حوادث رانندگی استان سمنان واژگونی خودرو و ۶۶ درصد هم بی توجهی راننده به جلو است.

شهرکی معاون جمل و نقل سازمان راهداری کشور هم میانگین سرعت در راه‌های استان سمنان را ۱۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: حجم تردد‌ها نیز در محور‌های مواصلاتی ب علت والقع شدن استان سمنان در مسیر حرم تا حرم بیشتر است بنابراین نظارت‌های جدی تری نیز لازم است

استاندار سمنان هم در این جلسه گفت: با توجه به ۲۵۰ جان باخته و سه هزار و ۷۵۰ مصدوم حوادث رانندگی استان، برای کاهش تصادفات و جان باختگان حوادث رانندگی محور‌های مواصلاتی استان باید اقدامات جدی تری انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.