مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: عملیات یخ آب زمستانه با هدف مقابله با آفات در خاک بدون استفاده از سموم شیمیایی برای محیط زیست اجرا شد.

علی‌اکبر انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: تلاش شده است در سال‌های اخیر با استفاده از روش‌های بیولوژیک و کم‌خطر برای محیط زیست شهری، نسبت به مقابله و مبارزه با آفات فضای سبز اقدام شود تا علاوه بر کاهش جمعیت آفات، از سموم شیمیایی مضر کمتر استفاده شود و هزینه‌های نگهداری فضای سبز به طور قابل توجهی کاهش یابد.

او افزود: یکی از این روش‌ها، یخ آب زمستانه است که در آن از ظرفیت‌های محیطی و طبیعی فصل زمستان استفاده می‌شود و می‌تواند حجم قابل توجهی از آفات خاکزی را کاهش دهد.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این عملیات با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما در شهر مشهد طی روز‌های آینده و رسیدن دما به کمتر از منفی شش درجه سانتیگراد با آبیاری هماهنگ و غرقابی در خاک‌های آلوده شناسایی شده، اجرا می‌شود.

انتظام با تاکید بر اینکه با بهره‌گیری از انجماد آب می‌توان بسیاری از آفات موجود در خاک را از بین برد، بیان کرد: به اطلاع شهروندان می‌رسانیم که از آبیاری درختان و فضای سبز در فصل سرما و هوای سرد تعجب نکنند، چراکه این عملیات در بسیاری از مناطق شهری انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.