کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ابرناکی پدیده غالب جوی در استان است که این پدیده موجب ماندگاری هوای سرد در این استان شده است.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این پدیده موجب بارش‌های پراکنده در خراسان رضوی به ویژه مناطق جنوبی و شرقی استان شده است.

او افزود: ماندگاری پدیده ابرناکی و هوای سرد تا روز دوشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد و پس از آن به تدریج با کاهش ابر در استان، دمای هوا افزایش خواهد یافت.

این کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ابرناکی موجب بروز وزش باد در مناطق بادخیز استان به خصوص غرب خراسان رضوی شده است به طوری که روز گذشته شهرستان سبزوار، وزش باد با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت رسانده است.

اثمری بیان کرد: طی شبانه روز گذشته کوهسرخ و بردسکن به ترتیب با بیشینه دمای منفی ۱۰ و ۱۱ درجه سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی منفی یک و سه درجه را تجربه کرده است.

او تصریح کرد: دمای فعلی مشهد ۲ درجه بالای صفر است و پیش بینی می‌شود امروز نیز نوسانات دمایی منفی سه و پنج درجه را به ثبت رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.