رییس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر تهران گفت:سالانه ۶.۷ میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.

جعفر تشکرى هاشمی، رییس کمیسیون حمل و نقل شوراى شهر تهران در نطق پیش از دستور امروز خود اظهار کرد: آلودگى هوا برای هیچکس نآشنا و غریب نیست، این معضل متاسفانه شادابی و نشاط جامعه را دستحوش نغییرات کرده است.

وى ادامه داد:  ۹۹ درصد جمعیت جهان در معرض آلاینده‌هایی فراتر از حد مجاز قرار دارند وسالانه ۶.۷ میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران گفت: چهارمین علل مرگ و میر آلودگی هوا است و روزانه ۸ میلیون دلار برای پیامدهای آلودگی هوا مصرف می‌شود، تاثیر آلودگی هوا بر مردم بسیار زیاد است و پیامد‌های ان شامل اسم، بیماری‌های قلبی، ریوی و... است.

تشکری هاشمی بیان کرد: ایران رتبه ۲۴ را در بین کشور‌های آلوده دارد و در منطقه شرق آسیای مرکزی شدیدتر است، ما باید به این موضوع به صورت جدی بپردازیم همچنین منطقه‌ای که در آن قرار گرفتیم میزان این آلودگی روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: هزینه سالیانه آلودگی هوا، معادل ۳۰ میلیارد دلار براورده شده است و به لحاظ روانی آلاینده‌ها موجب استرس و افسردگی می‌شود؛ تعداد روز‌های قابل قبول در سال جاری کاهشی بوده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آلاینده‌هایی که تولید می‌شوند ۱۷.۴۲ درصد از منابع ساکن هستند، ذرات معلق ناشی از تحرک خودرو‌ها است و هرچه تعداد خودرو بیشتر شود این آلودگی روند افزایشی پیدا می‌کند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: یکی از ذرات معلق، کربن سیاه است که در طول شب افزایش پیدا می‌کند و به شکل گسترده‌ای تولید خواهد شد؛ برای این موضوع قوانین بسیار زیادی را داریم.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار