لیلا علیرضایی کارآفرین عروسک‌سازی است که محصولات تولیدی کارگاه او به کشور‌هایی چون گرجستان، تاجیکستان و عراق صادر می‌شود.

لیلا علیرضایی کارآفرین عروسک‌سازی است که محصولات تولیدی کارگاه او به کشور‌های گرجستان، تاجیکستان، عراق و... صادر می‌شود. او که موفق شده بیش از ۷۰ نفر خیاط خانم را در کارگاه تولیدی خود مشغول به تولید عروسک کند، می گوید: کار خیاطی را با یک چرخ ساده مشکی و قدیمی آغاز کردم. با هر تلاشی بود، توانستم خیاط حرفه‌ای شوم تا آنجا که امروز موفق شده‌ام با همکاری همسرم، کارگاه تولیدی موفقی در قم ایجاد و ۱۶ مدل کار خیاطی تولید کنیم که مهم‌ترین آن‌ها، عروسک است که با برند‌های تک‌شاخ، جوجه و دیگر شخصیت‌های کارتونی به کشور‌های همجوار صادر می‌شود.

این خیاط موفق قمی با اشاره به اینکه نزدیک به یکصد نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این کارگاه خیاطی ارتباط دارند، افزود: ما این توانایی را داریم که کارگاه ۱۲۰ متری خود را توسعه دهیم و چرخ‌های صنعتی بیشتری تهیه کنیم، اما چه خوب است که وام‌های بلندمدت یا حمایت‌های صنعتی از ما صورت بگیرد تا در کنار توسعه کار، به آموزش بیشتر نیرو بپردازیم.

او با بیان اینکه در این کارگاه خیاطی، آموزش دوخت برای علاقه‌مندان به صورت رایگان انجام می‌شود،می گوید: کارگاه‌های ما ظرفیت اضافه‌شدن چرخ خیاطی دارد، ولی ما چرخ نداریم. با اینکه با داشتن یک چرخ گلدوزی، می‌توانیم در هزینه‌های جاری کارگاه صرفه‌جویی کنیم، اما این دستگاه گران و بودجه ما محدود است.

علیرضایی افزود: خوشبختانه توانستیم کار برش، مونثاژ و بسته‌بندی را خودمان جلو بریم و با داشتن یک دستگاه گلدوزی، کارگاه خیاطی ما تکمیل خواهد شد و به کار بیرون، نیازی نمی‌شود. تولید عروسک ما کیفیت بالایی دارد تا آنجا که به کشور‌های همسایه مانند گرجستان، تاجیکستان، عراق و.. صادر می‌کنیم.

منبع:خبر بسیج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
باسلام وخسته نباشید،میخاستم بپرسم آیا امکانش هس راهنماییم کنید چطور میتوانم عروسکامو صادر کنم،درصمن من عروسک خنگول میسازم
باسپاس
آخرین اخبار