فیلم مستند «این پایان راه نیست» از گیلان، برنده دیپلم افتخار و جایزه نقدی فیلم‌های مستند در بخش معلمان فیلمساز جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.

روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم مستند «این پایان راه نیست» به کارگردانی همایون رضایی زاده، دیپلم افتخار و جایزه نقدی فیلم‌های مستند در بخش معلمان فیلمساز پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد را کسب کرد.

این فیلم روایتگر زحمات و تلاش ۲ معلم مناطق عشایری و دور افتاده گیلان است که هر روز راه زیاد و سختی را برای رسیدن به مدرسه طی می‌کنند و فداکاری‌هایی عاشقانه که در مسیر آموزش به دانش‌آموزان متحمل می‌شوند.

فیلمبرداری این اثر ۳۴ دقیقه‌ای در زمان شیوع ویروس کرونا صورت گرفت و در واقع این ویروس دست مایه‌ای برای مستند کردن زحمات، رنج‌ها و از خودگذشتگی‌های معلمانی شد که در کنار سایر خدماتی که به دانش آموزان داشته اند، کرونا را پایان راه‌شان و جهان ندانسته و با تکیه بر امید و نشاط در تلاش هستند تا کلاس‌های درس را در فضای باز برگزار کنند.

زمان پیش تولید، تولید و تصویربرداری این فیلم در اوایل شیوع بیماری کووید ۱۹ و مابقی آن در زمستان ۹۹ ضبط شد و در بهار ۱۴۰۰ مراحل فنی مانند تدوین و صداگذاری آن به مدت ۳۴ دقیقه به پایان رسید.

کسب دیپلم افتخار مستند فیلمساز گیلانی در جشنواره رشد

فیلم مستند "این پایان راه نیست" با حمایت مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه و تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.