رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبلیغ به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار سرگروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه، به تبیین روش‌های مختلف و جدید دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن اعتقادات جوانان اشاره کرد و گفت: طلاب و مبلغان دینی باید متناسب با شرایط جدید به امر تبلیغ بپردازند و با پاسخ درست، صریح، ساده و روان به شبهات، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

او بر افزایش سیر مطالعاتی و تفکیک مخاطبان در مساجد، منابر و محافل توسط مبلغان تاکید کرد و گفت: هنرمندی هنرمندان حوزه و مبلغان دین در امر مقدس تبلیغ و پرداختن به سوالات جدید و روز جامعه موجب بی اثر شدن هجوم همه جانبه دشمنان در فضای مجازی به افکار و عقاید جوانانمان می‌شود.

او  نیازسنجی در اعزام‌ها را از وظایف مهم سازمان تبلیغات دانست و گفت: با نیازسنجی در اعزام‌ها می توان متناسب با شرایط و ویژگی‌های هر منطقه، مبلغی را اعزام کرد که مسلط و موثر باشد و به مباحث سیاسی، اعتقادی و دینی ورود کند.

او  بر استفاده هرچه بیشتر از فضای مجازی برای تبلیغ تاکید کرد و گفت: امروز فقط در فضای مجازی به جای تولید محتوا، افسوس می‌خوریم که چرا کاری انجام نمی‌دهیم! درحالی که با تلاش و نوآوری می‌توان از ظرفیت‌های این فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اینکه انقلاب اسلامی با وقایع مهم و تاریخ ساز ازجمله عاشورا، غدیر و بعثت پیوند خورده است، باید از این مناسبت‌ها در تبیین اهداف انقلاب بهره برد و پیام انقلاب را به گوش نسل امروز رساند.

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه سراسر کشور

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این سازمان در اعزام مبلغ به سراسر کشور در ایام و مناسبت‌های مختلف گفت: سالانه بیش از ۳ هزار و ششصد مبلغ از استان قم و بیش از ۶ هزار و چهارصد مبلغ از دیگر استان‌ها برای تبلیغات دینی و فرهنگی به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اعزام می‌شوند.

او افزود: از این تعداد مبلغ، ۷۷۰ نفر در مناطق محروم حضور می‌یابند تا برنامه‌های فرهنگی و دینی در این مناطق نیز انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عادل همچنین از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام دهه فاطمیه در بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از اوایل دی ماه حدود ۲ هزار مبلغ به اجرای برنامه‌های فرهنگی با موضوع سبک زندگی اسلامی و ازدواج می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار