جهت حفاظت از طبیعت کارگاه آموزشی با محوریت حفاظت ازعرصه‌های منابع طبیعی وآموزش به همیاران طبیعت و دانش آموزان برگزارشد.

 به همت اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان سرخه و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارگاهی آموزشی با عنوان «فرسایش و راه‌های مبارزه با آن»، با حضور دانش آموزان همیار طبیعت در محل سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

اسدالله سرکبیری  معاون اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان سرخه در خصوص اهمیت جلوگیری از فرسایش بادی و آبی گفت: خاک یکی از مهمترین منابع طبیعی هر کشور است و امروزه فرسایش خاک به عنوان خطری برای رفاه انسان و حتی برای حیات انسان به شمار می‌رود.

وی افزود: این کارگاه با هدف آشنایی همیاران طبیعت، با اهمیت وجود درختچه‌های تاغ و فواید آن‌ها در مبحث کنترل فرسایش خاک برگزار گردید.

اسدالله سرکبیری اظهار داشت: یکی از اهداف مهم برپایی کارگاه‌های آموزشی ترویجی دانش آموزان، آگاهی بخشی و ارتقاء سطح توانمندی آنان برای حفظ و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی و بهره برداری اصولی از عرصه هاست.

وی یادآور شد: این آموزش‌ها در واقع نوعی سرمایه گذاری برای دانش آموزان محسوب می‌شود که بتوانند در فرایند حفظ، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی سطح درآمد‌های اقتصادی خود را ارتقاء بخشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.