رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع اعتباری جهادکشاورزی، سپاه، بنیاد برکت و کمیته امداد به متقاضیان در منطقه سیستان پرداخت شده است.

  سید محمدرضا سیدحسینی  در نشست قرارگاه غدیر که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شده اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص منطقه سیستان و عدم آورد رودخانه هیرمند و تدوام خشکسالی، به منظور ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای بهره‌برداران، ۲۲ برنامه در مجموعه بخش کشاورزی در زیربخش‌های، تولیدات گیاهی و دامی، آب و خاک، ترویج، صنایع کشاورزی، دامپزشکی و شیلات با افق ایجاد اشتغالزایی برای هشت هزار و ۱۳ نفر به تصویب قرارگاه غدیر رسیده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای احداث گلخانه‌های خانگی، خانه باغ، کشت و توسعه گیاهان دارویی، تولید علوفه، پرورش مرغ بومی، شترمرغ، دام سبک و سنگین، شتر و زنبور عسل،احیای چاهک‌های کشاورزی، کارگاه‌های فرآوری خانگی گیاهان دارویی و بسته بندی محصولات کشاورزی، پرورش متراکم ماهیان گرم آبی و سردآبی و احداث استخر،صندوق خرد زنان روستایی، گلخانه‌های کوچک روستایی و مکانیزاسیون پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای سه هزار و ۶۳۶ طرح مجوز صادر و براساس میزان طرح‌های اجرای شده برای ۲ هزار و ۸۱۴ نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی افزود: توسعه بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی، برای تحقق توسعه پایدار امری حیاتی است و بخش کشاورزی به واسطه تاثیرگذاری گسترده بر اقتصاد در صورت فراهم بودن شرایط لازم به تنهایی می‌تواند نیروی محرکه رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد. ‌

حسینی تصریح کرد: زمینه‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بسیار گسترده و متنوع است، وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گوناگون در بخش‌های مختلف این استان را به رنگین کمانی از استعدادهای خدادادی تبدیل کرده به طوریکه تنها با سرمایه گذاری در یک بخش مهم آن می‌توان تنگناها و محدودیت‌های توسعه استان در بخش‌های مختلف را با برنامه‌ریزی و سیاست گذاری اصولی کمتر و کم اثرتر کرد.

وی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه گذاری است و گسترش شیوه‌های کشاورزی پایدار موثرترین روش در پیشبرد اهداف توسعه این بخش است و سرمایه‌گذاری‌های کلان و حمایت از چارچوب نهادینه‌ای، ایجاد تعهدات تجاری و بکارگیری فناوری و روش‌های با دوام در بخش کشاورزی لازمه افزایش بهره‌وری با حفظ تنوع زیستی در مزارع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار