مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به باشگاه داران خوزستانی تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ خبر داد.

مید بنی تمیم  در نشست بررسی، رفع موانع و مشکلات باشگاه‌های اهواز که در محل هتل تختی برگزار ش، گفت: باشگاه داران به عنوان سرمایه گذاران در امر ورزش، نقش موثری در سلامت مردم دارند لذا رسیدگی به مشکلات آن‌ها برای ما بسیار مهم است.

او می‌گوید: در استان خوزستان بیش از یک هزار و ۵۰۰ باشگاه داریم همچنین در اهواز ۲۷۰ باشگاه ورزشی مجوزدار خصوصی در حال فعالیت هستند که با توجه به شرایط اقتصادی، این اقدام قابل تقدیر و بسیار ارزشمند است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: یکی از خواسته‌های باشگاه داران، افزایش شهریه باشگاه‌ها است که تلاش می‌کنیم در ۱۰ روز آینده با برگزاری جلسات مختلف نسبت به رفع این دغدغه اقدام کنیم.

آقای بنی تمیم در خصوص پرداخت تسهیلات به باشگاه داران گفت: با توجه به سود بالای تسهیلات، باشگاه داران تمایل چندانی به دریافت آن نداشتند به گونه‌ای که تا این لحظه کمتر از ۱۵ میلیارد ریال وام به باشگاه داران پرداخت شده است.

او ادامه داد:  خوشبختانه با کمک سازمان برنامه و بودجه، در سال ۱۴۰۰ تسهیلاتی به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال با سود چهار درصد برای باشگاه داران در نظر گرفته شد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: ضرورت تشکیل این گونه جلسات بسیار مهم بوده و باعث می‌شود تا نقطه نظرات و درد دل باشگاه داران را بشنویم و به آن‌ها کمک کنیم.

سیاوش محمودی ادامه داد: هم اکنون عوارضی با عنوان "پذیره" و "کسب و پیشه" از باشگاه‌ها اخذ می‌شود، اما با لایحه‌ای که در حال تنظیم است این عوارض حذف و هزینه کمتری برای باشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به گفته او،   توجه به ورزش و حمایت از باشگاه‌های ورزشی از اولویت‌های شورای شهر اهواز است.

رییس اداره ورزش و جوانان اهواز نیز گفت: حدود ۲۷۰ باشگاه ثبت شده در اهواز داریم که دارای مجوز هستند همچنین ۶۴ باشگاه دیگر تا پایان امسال مجوزدار می‌شوند.

سیدعلی حسینی   می‌گوید: ۳۱۰ بازرسی از باشگاه‌های ورزشی اهواز انجام دادیم که در این بازرسی‌ها ۱۰۹ باشگاه برای پلمب معرفی شدند. به ۱۳۹ باشگاه اخطار دادیم که تنها ۲۰ باشگاه برای اخذ مجوز اقدام کردند.

به گفته او،   در چند سال اخیر باشگاه داران به لحاظ شهریه بسیار متضرر شده اند هر چند تسهیلاتی در دوران کرونا برای آن‌ها در نظر گرفته شد، اما ناچیز بود.

رییس اداره ورزش و جوانان اهواز گفت: انتظار داریم که توقع باشگاه داران نیز به جا باشد و بابت تعطیلی باشگاه خود به دلایل مختلف از ما درخواست نامتعارف نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.