به منظور استفاده حداکثری از توان سازندگان داخلی، ساخت دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره ۸۰۰ تنی با سرمایه‌گذاری ۲۱۴ میلیارد تومانی رسماً آغاز شد.

در راستای سیاست‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده حداکثری از توان سازندگان داخلی، ساخت دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره ۸۰۰ تنی با سرمایه‌گذاری ۲۱۴ میلیارد تومانی (معادل حدود هفت میلیون یورو) رسماً آغاز شد.

این دو فروند کشتی تانکر قرار است ظرف ۱۸ تا ۲۰ ماه آینده به منظور خدمات‌رسانی به کشتی‌های ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شوند و در پروژه ساخت آن، ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت کشتی‌سازی اروندان مشغول به کار خواهند شد.

 عبدالرضا محبی، معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مذاکرات ساخت دو فروند شناور چندمنظوره ۸۰۰ تنی با شرکت اروندان، از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و اکنون با الحاق این شرکت به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد تحقق این مذاکرات هستیم، گفت: قیمت‌های در نظر گرفته شده برای ساخت این شناور‌ها کاملاً منطبق با استاندارد‌های جهانی و بر اساس نرخ‌های ارائه شده در بازار‌های بین‌المللی مورد توافق واقع شده و امید است بتوان با این نرخ‌ها ساخت آن‌ها را در موعد تعیین شده، به سرانجام رساند.

وی افزود: بر اساس قراردادی که عصر امروز میان شرکت کشتی‌سازی اروندان و شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم (خدوم) به امضا رسید، قرار است دو فروند شناور ۸۰۰ تنی به منظور حمل دیزل، فرش واتر و مایحتاج مورد نیاز کشتی‌ها و سایر کالا‌های خدماتی به ناوگان ساخته شود که با توجه به اینکه قرار است این کشتی‌ها، سوخت حمل نمایند باید تمام قوانین و مقررات کشتی‌های تانکر را دارا بوده و پیچیدگی‌های فنی لازم را در ساخت رعایت کنند.

محبی با بیان اینکه مؤسسه رده بندی آسیا، استاندارد‌های ساخت این کشتی‌ها را کنترل خواهد کرد، اظهار داشت: ساخت این کشتی‌ها بر اساس نیاز ناوگان صورت خواهد پذیرفت و یک کار درون‌گروهی به منظور استفاده حداکثری از توان تولیدکنندگان داخلی در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، ضمن اینکه اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در محل استقرار شرکت اروندان نیز مدنظر هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بعد از ۱۵ سال این اولین باری است که شرکت کشتی‌سازی اروندان قرارداد ساخت چنین کشتی‌هایی را منعقد کرده و بر این اساس این امیدواری وجود دارد که ساخت آن‌ها باعث رونق منطقه و محرومیت زدایی از یک سو و انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت تولید داخلی از سوی دیگر گردد.

محبی تاکید کرد: تمام هم و غم ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اجرای چنین پروژه‌ای آن است که استاندارد‌های ملی و بین المللی را به صورت دقیق رعایت کرده و در عین حال، بودجه‌های تخصیصی را به دقت کنترل نماید.

وی از آغاز تجهیز شیپ یارد‌های مورد نیاز خبر داد و تصریح کرد: همزمان با تهیه نقشه‌های اجرایی، تجهیز سایت ساخت کشتی‌ها نیز صورت خواهد گرفت؛ اما به هر حال کار عملی تخصصی و بی نظیری در کشور رخ خواهد داد و امید است بتوان با اجرای دقیق آن، سایر پروژه‌ها را نیز در شرکت کشتی‌سازی اروندان آغاز نماییم.

گفتنی است امضای قرارداد ساخت این دو فروند کشتی تانکر چندمنظوره، با حضور محمدرضا مدرس خیابانی نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و نیز معاونان «مالی و سرمایه‌گذاری» و «توسعه ناوگان» گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز میان دو شرکت کشتی سازی اروندان و خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم (خدوم) به امضا رسید.  

برچسب ها: حمل ونقل ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۳۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
هشتصد تن که خیلی کوچیکه ، شاید هشت هزار تن باشه
آخرین اخبار