بیش از ۳۶ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای مشغول کار هستند که تا پایان سال این میزان به ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

مطهر نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در بازدید از مراکز اشتغال زندانیان مازندران گفت: بیش از ۳۶ هزار زندانی در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند که این میزان تا پایان امسال به ۵۰ هزار نفر برسد.

او یکی از برنامه‌های مهم این بنیاد را افزایش مهارت آموزی زندانیان اعلام کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۱ هزار زندانی در کشور اشتغال داشتند این آمار امسال با افزایش ۱.۷ برابر به ۳۶ هزار نفر رسیده و تا پایان سال نیز به ۱۴ هزار نفر دیگر نیز به جمع زندانیان شاغل اضافه خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه یک هزار کارگاه تولیدی این بنیاد برای اشتغال زندانیان فعال است، گفت: بیش از ۷۰ هزار زندانی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت گواهی نامه در کارگاه‌های این بنیاد مشغول می‌شوند و دستمزد دریافت می‌کنند.

مطهرنژاد ادامه داد: اشتغال زندانیان میزان بازگشت به زندان‌ها را از ۲۰ درصد به ۲ درصد کاهش می‌دهد.

او افزود: ۱۲ هزار زندانی  اکنون با استفاده از پابند‌های الکترونیکی خارج از زندان مشغول کار هستند و بیش از ۱۰ هزار پابند جدید نیز در حال تولید است که می‌توان از آن برای اشتغال زندانیان با رای باز استفاده کرد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور  با بیان اینکه آموزش به زندانیان در هر استان بسته به شرایط آن استان دارد، گفت: با ایجاد کارگاه‌های ا تولید و فروش صنایع دستی در مازندران تعداد زیادی از زندانیان رای باز و رای کار می‌توانند مشغول فعالیت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.