مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : طبق تفاهم انجام گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، بازدید دانش آموزان کرمانشاهی و خانواده‌های آن‌ها از اماکن تاریخی استان دو روز آخر هر هفته- پنجشنبه و جمعه- رایگان خواهد شد.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز (۱۹ آذر) در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک چهار دستگاه میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل مسافری شهرداری، از تلاش برای آشنا کردن دانش آموزان کرمانشاهی با ظرفیت‌های گردشگری استان خبرداد و گفت : در این راستا با اداره کل میراث فرهنگی استان تفاهم نامه‌ای داشتیم تا دانش آموزان کرمانشاهی و خانواده هایشان بتوانند بصورت رایگان از اماکن تاریخی استان بازدید کنند.

وی افزود: دانش آموزان کرمانشاهی و خانواده هایشان می‌توانند روز‌های پنجشنبه و جمعه هر هفته با در دست داشتن کارت دانش آموزی بصورت رایگان از اماکن تاریخی دارای ورودی استان بازدید داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: از طرفی برنامه داریم که با همکاری میراث فرهنگی استان هر هفته تور‌های گردشگری ویژه دانش آموزان را برگزار کنیم تا دانش آموزان در قالب این تور‌ها از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کنند.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک تقویم گردشگری دانش آموزی هم تهیه شده، اعلام کرد: ما لیست تمام مدارس شهر کرمانشاه را به میراث فرهنگی داده ایم و مقرر شده که هر هفته حدود یک تا دو تور گردشگری داشته باشیم.

محمدی افزود: این برنامه در گام اول در کرمانشاه برگزار می‌شود و در ادامه در سایر شهرستان‌ها هم اجرایی خواهد شد. همچنین دانش آموزان در ابتدا با جاذبه‌های گردشگری شهرستان خود آشنا می‌شوند و در ادامه از اوایل فصل بهار زمینه برگزاری تور‌های بین شهرستانی را هم فراهم خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه ها، دانش آموزان ما با گذشته و تمدن دیرینه خود آشنا شوند و به آن افتخار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: زمانی که به دانش آموزان گذشته خود را توضیح دهیم، متوجه تمدن ارزشمندی که در گذشته داشته ایم، خواهند شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.