سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حساسیت لازم نسبت به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی مرغوب حریم شهر‌ها در استان وجود دارد.

علی حیدری در همایش استانی روز جهانی خاک با اشاره به اهمیت حفظ خاک و تامین امنیت غذایی گفت: در این راستا زمین‌های مرغوب و درجه یک کشاورزی حریم شهر‌های استان تغییر کاربری داده نمی‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: حساسیت لازم نسبت به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی مرغوب حریم شهر‌ها در استان وجود دارد و این مهم با جدیت در استان ادامه پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: یکی از الزامات تحقق توسعه پایدار این است که زمین‌های کشاورزی مرغوب حریم شهر‌ها را از بین نبریم از همین رو این مهم با جدیت در استان پیگیری می‌شود و حساسیت لازم در این خصوص وجود دارد.

حیدری، مسئولیت استادان دانشگاهی را نسبت به ارائه راهکار‌های عملی برای حفظ منابع خاک استان مهم و ضروری دانست و گفت: یکی از دلایلی که امروز در استان با فرسایش زیاد خاک روبرو هستیم و یا دشت‌های استان فرونشست پیدا کرده است، ضعف پژوهش‌های علمی در استان است که برای رفع این کاستی اساتید دانشگاهی باید حساسیت و اهتمام بیشتری برای ارائه راهکار‌های حفظ خاک داشته باشند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های کشاورزی استان اظهار داشت: باید با کشت گیاهانی از جمله گیاهان دارویی و یا توسعه باغات در اراضی شیب‌دار از فرسایش خاک در استان جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.