رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری کرج گفت: در راستای نوسازی و احیای بافت فرسوده شهر کرج، آیین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، در شورای شهر تصویب شد.

علیرضا عاقلی گفت: با توجه به سیاست کلان کاهش فرسودگی بافت‌های شهری و تأکیدات استاندار البرز و در راستای حل معضل ناایمن بودن ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده شهرکرج، آیین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، در شورای اسلامی شهر کرج تصویب شد.

او می گوید: این آیین‌نامه با همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج، سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری و تلاش‌های دفاتر خدمات توسعه و بهسازی محله‌ای سازمان عمران تصویب شد که مطابق آن عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهر شامل تخفیف تا سقف ۱۰۰ درصد می‌شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری کرج گفت: با این اقدام، شهرداری کرج گامی بزرگ در راستای نوسازی و احیای بافت فرسوده شهر کرج و در کنار آن تولید و عرضه مسکن، برداشته و مشوق‌های جذابی برای مردم و سرمایه‌گذاران درنظر گرفته است.

او در تشریح مفاد آیین‌نامه افزود: در آیین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، در بافت فرسوده مصوب، شهرداری عوارض صدور پروانه ساختمانی را ۱۰۰ درصد رایگان کرده و صدور پروانه ساختمانی در زمین‌های خالی شامل ۷۰ درصد تخفیف می‌شود.

علیرضا عاقلی گفت: همچنین طبق این آیین‌نامه، تجمیع زمین‌های خالی با ساختمان‌های هم‌جوار، شامل ۱۰۰ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی می‌شود و درصورتی‌که چند خانه فرسوده در یک بن‌بست باشند و تجمیع شوند، شهرداری بابت تملک کوچه ۸۰% مساحت بن‌بست را به آن‌ها رایگان هدیه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه در بافت فرسوده در خصوص عوارض تبدیل واحد‌های مسکونی صرفاً در زمان صدور پروانه ۵۰ % تعرفه عوارض تبدیل واحد محاسبه و اخذ می‌شود، افزود: سازندگان شهر کرج در صورتیکه در طرح های بهسازی، نوسازی، طرح‌های کلید به کلید و بازگشایی معابر بافت فرسوده مصوب، با مالکان محدوده‌ی طرح توافق کنند، برای اخذ پروانه، افزایش تراکم و تغییر کاربری در هر نقطه از شهر، شامل شرایط ویژه تهاتر با شهرداری می‌شوند.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری کرج گفت: همچنین طبق آیین‌نامه مذکور، مالکان املاک قولنامه‌ای در صورت اقدام به اخذ سند رسمی، صرفاً ۵ درصد سهم سرانه خدماتی ماده ۱۰۱ شهرداری را پرداخت می‌کنند و این مالکان در صورت اخذ سند رسمی، از پرداخت کلیه‌ی بدهی‌های عوارض نوسازی معاف می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.