سرپرست انتقال خون سیستان و بلوچستان از نیاز مبرم اهدای خون با توجه به برودت هوا و کاهش تعداد افراد اهدا کننده در استان خبر داد.

دکتر صفدری  گفت : سیستان و بلوچستان با ۳۳۰۰ بیمار تالاسمی ماژور بالاترین آمار کشوری را داراست و ۶۶۰۰ واحد خون و فرآورده درطی هرماه برای مصرف فقط این افراد استفاده می‌شود.

سرپرست انتقال خون استان در ادامه گفت: متاسفانه با برودت هوا آمار اهداکنندگان افت محسوسی داشته که نیازمند مهربانی مردم در این زمبنه هستیم.

صفدری بیان کرد: بیماران تالاسمی ماژور در فصول سرد سال هم محتاج خون هستند از مردم استان تقاضا می‌شود ما را در فراهم کردن خون، این عنصر حیاتی برای این قشر خاص و سایر افراد نیازمند به خون یاری کنند.

وی اظهار کرد: هر فرد با اهدای یک واحد خون می‌تواند برای سه نفر زندگی بخش باشد. با گذاشتن ۲۰ دقیقه زمان و اهدای خون ارزشمند خود، فردی را به زندگی امیدوار کنیم. چنانچه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید؛ هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است. (سوره مائده آیه ۳۲)

صفدری خاطرنشان کرد: همه پایگاه‌های انتقال خون استان سیستان و بلوچستان پذیرای مردم نوع دوست و خدادوست در این برهه خاص هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار