مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از طرح مرمت و احیای باغ سی و سه هکتاری رامسر خبر داد.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه باغ سی و سه هکتاری رامسر سال‌ها فاقد طرح بوده و امکان فعالیت‌های مرمتی نیز مقدور نبود، گفت: طرح مرمت و احیای این باغ با پیگیری‌های اداره میراث‌فرهنگی رامسر  پس از انتخاب مشاور در مسیر قانونی خود قرار گرفت و در کمیته فنی استان نیز تایید و ابلاغ شد.

او این موضوع را برای شهر نمونه گردشگری رامسر بسیار با اهمیت دانست و افزود: احیا و مرمت باغ سی و سه هکتاری رامسر سالها مورد بحث و گفتگو بود اما اتفاقی نمی‌افتاد تا اینکه مدیریت شهرستان از حدود سه سال پیش با پیگری‌های ویژه استانی و کشوری این قضیه را حل و فصل و به نتیجه رساند.

برزگر گفت: طرح مرمت باغ سی و سه هکتاری پس از مطالعات شناخت و آسیب شناسی وارد مرحله مرمت و احیا شد و تلاش شد با بر طرف کردن آسیب‌های وارده به این باغ تاریخی، هویت اولیه به این اثر تاریخی برگردانده شود.

باغ ۳۳ هکتاری رامسر، باغ تاریخی است که گونه‌های جنگلی و گیاهی شمال کشور را در قلب یک شهر جای داده است و شهروندان رامسری دلبستگی عمیقی نسبت به این باغ دارند

این باغ تاریخی گزینه ثبت در میراث جهانی نیز بود، اما برخی ساخت و ساز‌ها در داخل این باغ مانند ساخت برج چشم انداز در ضلع شرقی باغ و مجتمع فرهنگی و هنری سبب شد این آرزو تاکنون محقق نشود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار