رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: در تلاشیم بستر را در بازار‌های بین‌المللی برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان فراهم کنیم.

محمد راضی جلالی گفت: از سوی وزارت علوم، پارک علم و فناوری خوزستان به عنوان متولی دیپلماسی فناوری در عراق معرفی شده است و در این حوزه ماموریت داریم و در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته و اقدامات خوبی که انجام شده است، راه را برای ورود موثر شرکت‌های فناور و دانش بنیان ایرانی در بازار عراق باز کنیم.

به گفته او در حوزه دانش بنیان تلاش‌های خوبی صورت گرفته تا بستر کار در بازار داخلی برای این شرکت‌ها فراهم‌تر شود، اما نیاز است با توجه به شرایط کشور، این تلاش‌ها مضاعف شود و این حمایت‌ها از سوی همه مدیران در دستگاه‌های مختلف به ویژه صنایع، دو چندان شود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته و محوریت شعار سال، اما هنوز اولویت برخی صنایع بزرگ خرید از خارج و واردات محصولی است که حتی در ایران و توسط شرکت‌های دانش بنیان بومی ساخته می‌شود.

او گفت: ما نمی‌گوییم بدون کارشناسی به محصول شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند؛ محصول را کارشناسی کنند، راستی‌آزمایی صورت گیرد و بعد از شرکت دانش بنیان حمایت شود، نه اینکه بروند خارج از کشور و با چند برابر قیمت محصول داخلی خرید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.