طبق مطالعات اخیر، روش‌های جراحی چاقی می‌تواند منجر به بهبود پایدار در بی اختیاری ادرار شود.

بی اختیاری ادراری یک شکایت رایج در میان بزرگسالان مبتلا به چاقی شدید است.

بر اساس مطالعه جدیدی که امروز در JAMA Network Open منتشر شده است، اکثر بزرگسالان مبتلا به بی اختیاری ادرار که تحت عمل جراحی بای پس معده (Roux-en-Y) یا اسلیو گاسترکتومی یعنی دو نوع رایج جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند می‌توانند انتظار بهبودی در بی‌اختیاری ادرار داشته باشند.

وندی سی کینگ دکترای اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه پیتسبورگ با  همکارانش، تعداد ۱۲۲۷ مرد و زن را که در مطالعه ارزیابی جراحی چاقی ثبت نام کرده بودند، بررسی کردند.

سپس شرکت‌کنندگانی که میانگین سنی آن‌ها ۴۶ بود و مورد عمل جراحی قرار گرفته بودند بود را، در مورد دفعات بی‌اختیاری ادرار یک سال قبل و بعد از جراحی مورد بررسی قرار دادند.

قبل از عمل حداقل ۵۲ درصد از شرکت کنندگان زن بی اختیاری ادرار هفتگی را گزارش کردند که این میزان در در طول ۳ سال پس از عمل جراحی به ۲۰ درصد کاهش یافت و ۷ سال پس از عمل جراحی به ۳۰ درصد رسید.

در خصوص مردان ۲۵ درصد حداقل بی اختیاری ادرار هفتگی را قبل از عمل گزارش کردند که این میزان در سال سوم به ۱۰ درصد و در سال هفتم به ۱۵ درصد کاهش یافت.

لازم به ذکر است، ماندگاری مداوم این بهبود‌ها به ویژه با توجه به افزایش خطر بی اختیاری ادرار که به دلیل افزایش سن انتظار می‌رود قابل توجه است.


منبع: سایت مدیکال نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار