مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی قزوین با حکم مراجع قضایی قلع و قمع و تخریب شد.

مهدی رحمان دوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در اراضی کشاورزی روستای باراجین و شهر محمودآباد نمونه  با حکم مراجع قضایی قلع و قمع شد.

وی اظهار داشت: قلع و قمع و تخریب بنا‌های یاد شده به دنبال حکم قطعی مراجع قضایی و با حضور نمایندگان دادستانی، ماموران انتظامی، امور اراضی انجام شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی به ۲ شکل انجام می‌شود، اگر یگان حفاظت در حین تخلف ساختمانی آنرا مشاهده کنند براساس تبصره پنج ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی می‌توانند راسا اقدام به قلع و قمع و تخریب کنند، در غیر این صورت مراتب در مراجع قضایی ثبت و پس از صدور احکام نسبت به قلع و قمع اقدام خواهد شد.

این مسئول گفت: هرگونه خردکردن اراضی کشاورزی، ریختن انواع مصالح، ساخت زیرتانکری، فنس کشی، دیوار کشی، نصب کانکس و احداث اتاقک و اتاق از مصادیق تغییر کاربری اراضی کشاورزی به شمار می‌رود و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد و زمین‌ها با هزینه فرد یا افراد متخلف به شکل سابق برمی گردد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار