طرح غربالگری و پایش زندانیان کردستان با حضور رئیس کل دادگستری در سنندج و دیگر شهرستان‌های استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری کردستان شامگاه پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، رسیدگی به مشکلات زندانیان و به ویژه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان در چارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست قوه قضاییه است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح، افزود: آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط و تخفیف مجازات هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفتند.

آو ادامه داد: به قضات استان توصیه شده که در مراحل تحقیق، ضمن تناسب صدور قرار‌های تامین با جرم ارتکابی متهمان، قرار‌های مذکور به بازداشت متهمان منجر نشود و استفاده از تاسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند.

طرح غربالگری و پایش زندانیان، همزمان در ندامتگاه مرکزی سنندج و سایر ندامتگاه‌های سطح استان با حضور روسای دادگستری، دادستان‌ها و ۱۴۴ نفر از قضات شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد.

در پایان این مراسم، ۱۹۶ مورد از تاسیسات و نهاد‌های ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفت که شامل مرخصی منجر به آزادی، اشتغال به کار، مرخصی، آزادی مشروط اعطای پابند الکترونیکی، تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.