مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد که به زودی "میز خدمت پیشگیری از اعتیاد" در محلات به خصوص محلات آسیب خیز برپا می‌شود.

محمدرضا هوشیار در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: این کمیته بررسی اجرای مصوبات قبل و رویکرد کارزار رسانه‌ای برای آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار خود دارد.

او با اشاره به آثار اعتیاد بر سلامت جسمانی و روانی افراد و لطمات جبران ناپذیر این معضل بر ساختار‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور گفت: اغلب آسیب‌های اجتماعی اعم از سرقت، قتل، طلاق، همسر و کودک آزاری از اعتیاد ریشه می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: از ارگان‌هایی که دغدغه اجتماعی دارند و مسئولانه در این کمیته شرکت می‌کنند تشکر می‌کنم و از افرادی که پیگیر نیستند گله مندم، چرا که مصرف مواد مخدر علاوه بر جسم فکر و روح جوانان ما را هدف می‌گیرد و رفتار‌های توأم با پرخاشگری غیر قابل کنترل در افراد را بدنبال دارد، در حال حاضر اگر متحد نباشیم و دلسوزانه و مسئولانه برخورد نکنیم، موضوع اعتیاد به طور گسترده مشکل ساز خواهد بود.

هوشیار گفت: بنابراین با شعار "کار تیمی _ انگیزه الهی" با کار گروهی و خرد جمعی در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

او بر لزوم شناساندن خط ملی مشاوره اعتیاد که با شماره (۰۹۶۲۸) برای مشاوره خانواده‌ها در زمینه اعتیاد راه‌اندازی شده، تاکید کرد و گفت: آموزش رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد است و این خط مشاوره برای آموزش و ایجاد آگاهی و هوشیاری در خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس بر امکان استفاده از ظرفیت Cb‌ها و NGO‌ها برای آموزش و خدمات پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: به زودی میز خدمت‌های ویژه در این خصوص تحت عنوان "میز خدمت پیشگیری از اعتیاد در محلات به خصوص محلات آسیب خیز برپا خواهد شد" و از طریق میز خدمت در این محله‌ها اعضای افتخاری کمیته پیشگیری از اعتیاد انتخاب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار