وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی برروی خلیج فارس،بخش‌هایی از تنگه هرمز و غرب دریای عمان بویژه درساعات بعد ازظهر و شب،پیش بینی می‌شود و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، بیشینه سرعت باد بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید.

توصیه می‌شود: شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد در آب‌های خلیج فارس خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

این شرایط ناپایداردریایی تا صبح روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه بویژه در خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

در آسمان استان نیز رشد و گذر ابر رخ خواهد داد و وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط محتمل خواهد بود.

ساعات قبل از ظهر امروز همچنین ساعات بامداد تا ظهر فردا شنبه ۱۹ آذر، در مناطق شرقی و مرکزی استان و شمال تنگه هرمز افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی با احتمال گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و محدوده دریایی بندرعباس، قشم، هرمز، هنگام و لارک متلاطم خواهد شد.

همچنین روز شنبه سامانه‌ای بارشی از سمت غرب، استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تا پایان وقت یکشنبه سبب رگبار باران و رعد و برق در جزایر خلیج فارس، مناطق غربی، مرکزی و برخی نقاط استان خواهد شد.

در این مدت از لحاظ دمایی، نوسانات دمایی تغییرات ۱ تا ۳ درجه‌ای خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.