استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان احداث و بیش‌از۳۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده است.

 حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از طرح ساخت جاده دوم زاهدان به بیرجند  اظهارداشت: راه سازی و جاده‌سازی در استان سیستان و بلوچستان جزء اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن بیش‌از ۳۱ کارگاه راه‌سازی در سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک بیش‌از پنج هزار نفر در طرح‌های راهسازی استان مشغول به کار هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین بیش‌از۷۰ کیلومتر راه دوبانده به زودی تحویل می‌شود. وی با اشاره به لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران تصریح کرد: موضوع راه در سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان استانی تجاری و گردشگری یک موضوع مهم محسوب می‌شود.

وی گفت: طبیعی است اگر بخواهیم اهداف سفر رئیس جمهور محقق شود باید بتوانیم با جایگزین کردن منابع ملی و استانی خلأ تهاتر نفت را جبران کنیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم استان سیستان و بلوچستان توسعه راه‌ها بوده چرا که راه لازمه توسعه است.

وی بیان کرد: ۲ خواسته استان در حوزه راه اول تتفیذ اختیار به مجموعه استانی و دوم تامین اعتبارات برای اجرای طرح‌هاست.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: این اداره کل با اجرایی کردن تعهدات در ساخت راه‌ها تا پایان سالجاری یعنی بهره برداری از ۷۰ کیلومتر بزرگراه سعی خواهد کرد تا ضمن کمک به توسعه هر چه سریعتر استان طعم شیرین خدمت در کام مردم ماندگار شود.

عطاء اله اکبری همچنین ساخت راه‌های استاندارد را از مهمترین مولفه‌های توسعه اقتصادی دانست و افزود: این اداره کل در سه سال اخیر توسعه بزرگراه‌ها را به طور ویژه در دستور کار قرار داده به طوری که بهره برداری از حدود ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این مدت با توجه به کمبود مصالح، هزینه‌های بالای ساخت و شرایط اقلیمی منطقه در نوع خود کم نظیر است.

وی تصریح کرد: با وجود همه موانع کوچک و بزرگ پیش روی، این اداره کل متعهد شده صرف نظر از محدودیت‌های منابع مالی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰کیلومتر بزرگراه در حوزه فعالیت خود آماده بهره برداری کند.

اکبری هزینه سنگین ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان را بیش از ۲۰میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های این اداره کل تامین امکانات پشتیبان برای کارگاه‌های راهسازی با اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این اداره کل با وجود بدهی به پیمانکاران برای اجرای تعهدات، کارگاه‌های راهسازی را در محور‌های زاهدان _میرجاوه، زاهدان_ زابل، زاهدان_ بیرجند، زاهدان_ نصرت آباد، کمربندی غربی شهر زاهدان، تکمیل قطعه یک زاهدان_ خاش. زابل_ زهک و اسکل آباد_ بزمان بصورت ۲شیفت فعال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار