سرآمد علمی کشور در سال ۱۴۰۱ با اشاره به اهمیت علم و توجهی که دین اسلام به آن دارد، گفت : تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی در بهترین حالت سالانه حدود ۷۰۰ مقاله در کشور تولید می‌شد.

شمسی پور سرآمد علمی کشور در سال ۱۴۰۱ گفت : پس از انقلاب اسلامی، مقاله در کشور به حدود ۸۵ هزار مقاله در سال رسید که باعث شده ایران را از این نظر در جایگاه ۱۵ دنیا قرار دهد.

وی تصریح کرد: در آن زمان تنها یک صدم درصد از تولید علم دنیا متعلق به ایران بود، اما اکنون با ۸۵ هزار مقاله در سال حدود سه تا چهار درصد از تولید علم در دنیا را به خود اختصاص داده ایم.

 شمسی پور اعلام کرد: این میزان رشد تولید علم در کشور طی بازه زمانی ۴۰ سال در حالی است که ما طی این مدت مشکلات زیادی همچون جنگ را پشت سر گذاشته ایم و از طرفی کشور‌های پیشرفته دنیا چند قرن برنامه ریزی داشته اند تا امروز به این سطح از علم رسیده اند، اما ما طی مدت چهار دهه رشد بسیار بالایی داشته ایم.

وی با بیان اینکه جوانان ایرانی در حوزه علم بسیار توانمند هستند و باید در روند رشد و پرورش دانش آموزان برای تداوم این مسیر باید دقیق عمل کرد، اعلام کرد: البته در سال‌های گذشته هیچگاه از آموزش وپرورش راضی نبوده ام و از طرفی کلاس‌های کنکور را بلای جان ممکلت می‌دانم و قطب‌های ثروتی پشت آن درست کرده اند که به هیچ عنوان نمی‌شود، ریشه آن را درآورد.

شمسی پور اضافه کرد: برخی از والدین حاضرند تا حدود ۷۰ درصد از حقوق خود را هم بدهند تا فرزند آن‌ها طی دو سال در کلاس‌های کنکور فقط شیوه تست زدن را یاد بگیرد که خنده دار است.

وی اعلام کرد: از طرفی برخی از دانشجویان ما که بسیار هم بار علمی بالایی دارند، حاضرند بورسیه شوند و به دانشگاه فرهنگیان بروند، دانشگاهی که بنظرم هنوز هم یک دانشگاه نیست و تاکنون هم هرچه نسبت به ساختار آن در جلسات مختلف انتقاد کرده ام، مسئولین گوش نکرده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
بنظرم اشتباهه...منظورم اینه که نباید علممون رو جار بزنید و دانشمندامون رو توی چشم بندازیم...همه که چشم پاک نیستن...دانشمندای عزیزمون همینطوری لو رفتن و شهید شدن