مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی بررسی‌ها اولیه در استان، از ۲۰۰۷ واحد، حدود ۶۰۰ واحد تولیدی صنعتی در حالت نیمه فعال و راکد قرار دارند.

عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در یک گفت گوی خبری گفت: پس از بررسی ها‌ی دقیق در خصوص این واحد‌ها مشخص شد که ۴۱۰ واحد صنعتی قابلیت احیا و بازگردانی به چرخه تولید را دارند که ۱۸۰ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و ۲۳۰ واحد در خارج از شهرک‌ها هستند.

وی ادامه داد: طی ۷ ماه اخیر در قالب یکشنبه‌های تولید، ۵۵ واحد تولیدی صنعتی با اشتغال زایی مستقیم برای ۸۰۰ نفر احیا و به چرخه تولید بازگردانی شده اند که استاندار و تیم اقتصادی استانداری در احیا و فعالسازی واحد‌های نیمه فعال و راکد اهتمام ویژه‌ای دارند.

سرتیپی در خصوص اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: با ابتکار استاندار بیشتر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پس از بازدید در قالب یکشنبه‌های تولید با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط در واحد‌های مشکل دار برگزار می‌شود که طی ۷ ماهه اخیر ۲۶ مورد بازدید از واحد‌های مشکل دار با حضور مقام عالی استان انجام و ۱۳۰ واحد تولیدی صنعتی مورد بازدید قرار گرفته و ۲۲۹ مصوبه صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.