مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۴۹ رأی موافق و ۶ رأی مخالف قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تسلیحات اتمی خود را نابود کند.

مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه (چهارشنبه) قطعنامه‌ای را که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تسلیحات اتمی خود را نابود کند، با ۱۴۹ رأی موافق و ۶ رأی مخالف تصویب کرد.

بجز نماینده تل‌آویو، نمایندگان آمریکا، کانادا، میکرونزی، پالائو و لیبریا به این قطعنامه رأی منفی دادند. همچنین ۲۷ کشور شامل اوکراین، هند و بسیاری از دولت‌های اروپایی، به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

رژیم صهیونیستی یکی از ۹ دارنده سلاح اتمی در جهان و تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است.

اوکراین در کمیته پنجم علیه رژیم صهیونیستی رای داده بود، اما این بار پس از انتقادات این رژیم، در روند رای گیری این قطعنامه در مجمع عمومی غایب بود. کانادا، رژیم صهیونیستی، میکرونزی، پالائو و آمریکا و لیبریا به قطعنامه مذکور رای منفی دادند. همچنین ۲۶ کشور دیگر از جمله هند و بسیاری از کشورهای اروپایی در رای گیری غایب بودند.

رژیم صهیونیستی تنها عضو سازمان ملل است که این تعداد قطعنامه را علیه خود در مجمع عمومی دریافت کرده است. این قطعنامه از تل آویو می‌خواهد که بدنبال «توسعه، تولید، آزمایش یا دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نباشد» و «از در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای صرف نظر کند.»

این قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است که به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد و «تمام تأسیسات هسته‌ای خود را تحت پادمان‌های جامع انرژی اتمی بین‌المللی قرار دهد.» تل آویو به همراه هند، پاکستان و سودان جنوبی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده اند.

این قطعنامه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین و ۲۰ کشور دیگر در خاورمیانه مانند مصر، اردن، بحرین، مراکش، سودان و امارات متحده عربی ارائه شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
احمق های عربگدا چشمهای کورشون رو باز کنن که آمریکا و کانادا که در نظر این احمق ها صلح طلب هستن چطور از داشتن سلاح هسته ای توسط آدم کش ترین رژیم نژادپرست حمایت می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
الحمدلله...خدارا بی نهایت شکر....
آخرین اخبار