توافق با اتحادیه اروپا به آمازون این فرصت را می‌دهد تا از اعمال توسط جریمه کمیسیون اروپا جلوگیری کند.

شرکت آمازون متعهد شده است که با محصولات رقیب خود که در بخش Buy Box وب‌سایت آمازون عرضه می‌شوند، به طور یکسان برخورد کند. اقدامی که باعث افزایش احتمال دیده شدن و فروش کالا‌های مذکور می‌شود.

آمازون همچنین موافقت کرد برای مشتریانی که کمتر به دنبال خرید در سریع‌ترین زمان ممکن هستند، پیشنهادات ویژه‌ای ایجاد کند و همچنین به فروشندگان اجازه دهد تا در مورد شرکتی که می‌خواهند کالاهایشان را تحویل دهند، خود تصمیم بگیرند.

کمیسیون اروپا قصد دارد حصول این توافق را در ۲۰ دسامبر اعلام کند، اگرچه این تاریخ ممکن است تغییر کند، ولی آنچه تغییر نخواهد کرد، شرایط معامله است. یک منبع به این نشریه گفت: موضوعات بسیار کمی برای بحث وجود دارد. پس از رسمیت یافتن این توافق، آمازون باید حداقل به مدت پنج سال به تعهدات خود عمل کند.

در ماه جولای، آمازون قول داد اقداماتی را برای عادلانه‌تر کردن خدمات به فروشندگان خود انجام دهد، اما مدعی شد احساس می‌کند طور غیرمنصفانه توسط قانون بازار‌های دیجیتال هدف قرار گرفته است.

کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۹، تقریباً یک سال کامل قبل از این که وال استریت ژورنال گزارشی را منتشر کند، بررسی نحوه استفاده آمازون از داده‌های تجاری را آغاز کرد. این بررسی نشان داد آمازون از داده‌های فروشندگان کالا برای طراحی محصولات رقیب استفاده کرده است.

در ماه آوریل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هم تحقیقات خود را در مورد استفاده آمازون از داده‌های اشخاص ثالث آغاز کرد. پیش از آن، سنای آمریکا هم از وزارت دادگستری خواست تحقیقاتی را در مورد آمازون انجام دهد.

منبع: تایمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار