معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ۷.۵ درصد واحد‌های اقامتی رسمی خراسان رضوی به صورت بومگردی است.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان در حال حاضر ۱۳۵ واحد اقامتگاه بومگردی دارد که ۷.۵ درصد واحد‌های اقامتی رسمی خراسان رضوی را شامل می‌شود.

او افزود: این تعداد اقامتگاه بومگردی، خراسان رضوی را جزء استان‌های برتر کشور در این زمینه کرده است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: اقامتگاه‌های بومگردی جذابیت فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارند و از نظر تعداد در میان هزار و ۸۱۵ واحد اقامتی رسمی در استان نقش خوبی در اسکان گردشگران ایفا می‌کنند.

بیدخوری با بیان این که ظرفیت اقامت رسمی استان در واحد‌های اقامتی رسمی ۱۲۸ هزار و ۴۲۰ تخت است، بیان کرد: اقامتگاه‌های بومگردی چهار هزار و ۲۸۹ تخت از این ظرفیت را به خود اختصاص داده اند که استقبال فوق العاده و جذابیت فراوانی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند.

او با اشاره به نقش مهم اقامتگاه‌های بومگردی در پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها تصریح کرد: با جذب گردشگر، علاوه بر ایجاد اشتغال در روستاها، درآمد فروشگاه‌های محلی از فروش صنایع دستی افزایش پیدا می‌کند و این موجب می‌شود تا ساکنان روستا به زندگی در آنجا بیشتر تشویق شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی به دلیل گستردگی و تنوع جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری از ظرفیت بسیاری برای توسعه بومگردی و ایجاد واحد‌های اقامتی برخوردار است و بیش از ۵۴ روستا در این استان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردارند و توانمندی بالقوه مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند.

بیدخوری با تاکید بر ضرورت احیای خانه‌های تاریخی روستایی اظهار کرد: تبدیل این خانه‌ها به اماکن گردشگری و بومگردی برای خدمت به زائران و مسافران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در دستور کار قرار دارد و به صورت جدی دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.