آزمون کتبی سی و هشتمین دوره دانشنامه تخصصی دندانپزشکی در ۱۵ آذر برگزار شد و آزمون شفاهی آن در ۱۷ و ۱۸ آذر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

مهدی کدخدازاده دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی ضمن اعلام این خبر گفت: احکام گروه‌های بورد تخصصی صادر و از ظرفیت اساتید پیشکسوت و جوان کلان مناطق برای طراحی سوالات آزمون استفاده شده است.

وی با اشاره به کارگروه‌های تخصصی اعتبارسنجی، صلاحیت بالینی، پژوهش در آموزش و توسعه آموزش مجازی، افزود: در آینده نزدیک، سند صلاحیت بالینی و راهنمای استفاده از آموزش ترکیبی در حوزه دندانپزشکی منتشر می‌شود و استفاده از شبیه ساز‌ها در دانشکده‌های دندانپزشکی توسعه می‌یابد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به کمبود تجهیزات و نیز اعضای هیات علمی رشته دندانپزشکی، تصریح کرد: تامین اعتبار لازم برای اصلاح بودجه دانشکده‌ها و تکمیل زیر ساخت‌های حوزه دندانپزشکی ضروری است و باید توجه داشت که منظور از تامین تجهیرات، فقط یونیت‌های دندانپزشکی نیست، بلکه تجهیزات جانبی و سیستم‌های نوین لابراتوری مدنظر است.

وی افزود: بحث پیشگیری در زمینه ارتقاء سلامت جامعه حائز اهمیت است، درنتیجه باید با تربیت تکنسین‌های حوزه سلامت دهان و دندان، اختصاص ردیف بودجه مستقل و ارائه آموزش‌های لازم در مدارس از بروز بحران و آسیب‌های جدی در این زمینه جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار